همشهری آنلاین: سفیر آمریکا در آلمان با انتقاد شدید از تصمیم اخیر آلمان مبنی بر عدم تمایل برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز تأکید کرد که این کشور اروپایی باید مسئولیت جهانی بیشتری را برعهده بگیرد.

خشم آمریکا از بی‌میلی آلمان برای پیوستن به ائتلاف دریایی در هرمز
ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان امروز (پنجشنبه) ضمن انتقاد شدید از امتناع آلمان در پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز تأکید کرد که بزرگترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت بیشتری در سطح جامعه جهانی برعهده بگیرد.

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته (چهارشنبه) ضمن تأکید بر ضرورت تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا بار دیگر مخالفت برلین را با مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا با هدف ادعایی افزایش امنیت تردد دریایی در تنگه هرمز اعلام کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، روابط میان آمریکا و آلمان از زمان آغاز ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» به واسطه اختلافات دو کشور در طیفی از موضوعات از بودجه دفاعی گرفته تا تعرفه‌های تجاری، خط لوله گاز «نورداستریم 2» و مسئله هسته‌ای ایران رو به تیرگی رفته است.

بر اساس این گزارش، گرنل ضمن ابراز خشم از تصمیم آلمان درباره عدم پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز گفت که آلمان باید به وظایفی که برعهده دارد، عمل کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «Augsburger Allgemeine» در این خصوص گفت: «آلمان بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا است. چنین موفقیتی، مسئولیت جهانی (برای آلمان) به همراه دارد».

کد خبر 450041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha