همشهری آنلاین: ۱۰ نفر از امیدهای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا دومین مناظره تلویزیونی خود را این بار در شهر دیترویت میشیگان انجام داده‌اند.

دومين مناظره تلويزيوني نامزدهای حزب دموکرات آمریکا

به گزارش بی بی سی، الیزابت وارن و برنی سندرز، که پیشروترین کاندیداهای این کارزار پرجمعیت هستند، برای اولین بار بود که رو در رو می شدند.

آنها از جمله به سوالاتی در مورد مسائل نژادی، مهاجرت و مراقبت های بهداشتی پاسخ دادند.

ده کاندیدای دیگر مرحله مقدماتی حزب دموکرات از جمله جو بایدن و کامالا هریس روز چهارشنبه روبرو خواهند شد.

دور اول مناظره تلویزیونی این نامزدها اواخر ماه ژوئن در میامی فلوریدا برگزار شده بود.

انتظار می رفت میلیون ها نفر از مردم آمریکا به تماشای این مناظره بنشینند.

نظرسنجی پولیتیکو/مورنیگ کانسالت که سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که یک سوم آمریکایی که قصد رای دادن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را دارند گفتند "انگیزه زیادی" برای تماشای دور دوم مناظره دارند و نزدیک به ۴۰ درصد هم گفتند که "تا حدودی" برای تماشای آن انگیزه دارند.

نامزد نهایی دموکرات ها ژوئیه سال آینده در گردهمایی ملی حزب رسما معرفی خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری چند ماه بعد از آن در نوامبر برگزار خواهد شد.

چندین نفر از نامزدها در بیانیه آغازین خود سیاست های پیشرو را ناممکن دانستند و گفتند این راه مناسبی برای شکست دادن دونالد ترامپ نیست.

جان دیلینی، نماینده سابق کنگره، گفت: "نمی توانیم پا در مسیری بگذاریم که سناتور سندرز و سناتور وارن می خواهند؛ با سیاست هایی مثل بیمه بهداشتی همگانی... و سایر قول های ناممکنی که رای دهندگان مستقل را می راند. "

سناتور وارن در بیانیه خود گفت که "هر کسی که امشب یا فرداشب در این صحنه حضور دارد رئیس جمهور خیلی بهتری خواهد بود" و قول داد صرف نظر آنکه چه کسی در انتخابات مقدماتی پیروز شود برای "شکست دونالد ترامپ و انتخاب کنگره ای دموکرات" با او همکاری کند.

اما افزود که نمی توان با "ایده های کوچک و بزدلی" مشکلات آمریکا را حل کرد.

آقای سندرز در بیانیه اش بیش از هر چیز بر بیمه بهداشتی تمرکز کرد و گفت: "مراقبت های بهداشتی یک حق بشری است، نه یک امتیاز، و من برای آن خواهم جنگید. "

الیزابت وارن در جایی از مناظره گفت: "من درک نمی کنم چرا کسی دردسر فرآیند نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را به خود می خرد تا فقط بگوید که چه کارهایی را واقعا نمی شود کرد و نباید برای آنها جنگید. "

این سخن با تشویق شدید حاضران در سالن روبرو شد.

آنتونی زورکر گزارشگر آمریکای شمالی بی بی سی می گوید این جملات عملا تبلور تم این مناظره بود - بحثی زنده میان وارن/سندرز از یک طرف و میانه رویی هایی در طرف دیگر که گفته اند طرح های آنها واقع بینانه نیست.

صف آرایی نامزدها برای دو مناظره سه شنبه و چهارشنبه که به طور تصادفی توسط سی‌ان‌ان انجام شده:

الیزابت وارن، سناتور اهل ماساچوست

برنی سندرز، سناتور ورمانت

پیت بودجج، شهردار شهر سات بند در ایندیانا

بتو اورورک، نماینده سابق کنگره از تگزاس

ایمی کلوباچر، سناتور مینه سوتا

تیم رایان، نماینده کنگره از اوهایو

جان دیلینی، نماینده سابق کنگره از مریلند

استیو بولاک، فرماندار مونتانا

جان هیکنلوپر، فرماندار سابق کلورادو

ماریان ویلیامسون، نویسنده
در مناظره چهارشنبه جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور، کامالا هریس سناتور اهل کالیفرنیا، کوری بوکر سناتور نیوجری، جولیان کاسترو شهردار سابق سن آنتونیو، کرستن جیلیبرند سناتور نیویورک، مایکل بنت سناتور اهل کلورادو، تولسی گبرد نماینده کنگره از هاوایی، جی اینسلی فرماندار واشنگتن، بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک و اندرو یانگ مدیر فناوری سابق شرکت خواهند داشت.

کد خبر 450005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha