چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرده است. این دومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف یک هفته است. ناظران آزمایش موشکی کره شمالی را واکنشی به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ارزیابی می‌کنند.

موشك

به گزارش دویچه وله، منابع نظامی کره جنوبی سحرگاه روز چهارشنبه نهم مرداد (۳۱ ژوئیه) خبر از آزمایش موشکی جدید کره شمالی دادند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات کره جنوبی، این دومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان(dpa) دو موشک آزمایش‌شده از نوع بالستیک کوتاه‌برد بوده‌اند. گفته می‌شود که این دو موشک از نقطه‌ای واقع در نزدیکی شهر ساحلی ونسان شلیک شده‌اند.

برد این موشک‌ها ۲۵۰ کیلومتر و ارتفاع آن‌ها ۳۰ کیلومتر اعلام شده است. مقامات وزارت دفاع ژاپن از آزمایش موشکی جدید کره شمالی ابراز تاسف کرده‌اند. به باور آن‌ها هرگاه موشک‌های آزمایش شده از نوع موشک‌های بالستیک بوده باشد، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به حساب خواهد آمد.

موشک‌های زمین به زمین بالستیک می‌توانند کلاهک‌های شیمیایی، بیولوژیک و اتمی حمل کنند. تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده است که موشک‌های شلیک شده در محلی خارج از محدوده آب‌های ژاپن فرود آمده‌اند.

  • واکنش به مانور نظامی

در ماه اوت (ماه آینده میلادی) واحدهای نظامی آمریکا و کره جنوبی مجددا اقدام به برگزاری یک رزمایش نظامی خواهند کرد. ناظران بر این باورند که آزمایش‌های جدید موشکی کره شمالی واکنش این کشور به برگزاری این مانور است.

فرستنده تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آزمایش موشکی کره شمالی را نشانه ناامیدی رهبران کره شمالی از گفت‌وگوهای رهبران سه کشور آمریکا، کره شمالی و کره جنوبی ارزیابی کرده است.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

این در حالی است که رهبران کره شمالی بر این باورند که کره جنوبی سیاست ناصادقانه‌ای در قبال همسایه شمالی خود دنبال می‌کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کره جنوبی را متهم به آن کرده که به‌رغم سخن گفتن از صلح، عملا در خفا در پی تجهیز خود به جنگ‌افزارهای تهاجمی و همچنین شرکت در مانورهای نظامی مشترک با متحدان خود است.

در حال حاضر ۲۸ هزار سرباز آمریکایی در خاک کره جنوبی مستقر هستند.

کد خبر 449985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha