همشهری آنلاین: یکی از اساتید دانشگاه تهران با اشاره به علت اکراه رسانه‌های ایرانی از انجام مصاحبه با وزیر خارجه آمریکا، گفت که وی آماده است که این مصاحبه را انجام دهد و اگر پمپئو جدی است باید بپذیرد؛ من منتظرم.

محمد مرندی

به گزارش فارس، سید محمد مرندی از فعالان رسانه‌ای در سطح بین المللی دلیل اکراه رسانه‌های ایرانی برای انجام مصاحبه با وزیر خارجه آمریکا را بیان کرد.

این تحلیلگر سیاسی در پیام توئیتری خود نوشت: تقریبا تمامی شبکه‌های تلویزیونی که تحت مالکیت ایران بوده یا با ایران همراه هستند توسط آمریکا تحریم شده‌اند. حساب‌های بانکی خارجی (و اغلب محلی) آنها مسدود شده، کارمندانشان مورد آزار قرار می‌گیرند و اوپراتورهای ماهواره‌ای نیز تحت اجبار قرار گرفته‌اند که (برنامه) آنها را قطع کنند. لذا (این رسانه‌ها) زمانی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از آنها انتظار مصاحبه دارد، عمیقا احساس اهانت کردند.
پمپئو در مصاحبه تلفنی با روزنامه واشنگتن پست گفته بود: من برای مصاحبه با تلویزیون رسمی ایران اعلام آمادگی می‌کنم.

استاد دانشکده مطالعات جهان در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «من پیشنهاد مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای به صورت گفتگو ‌ با مایک پمپئو را در جریان یکی از سفرهای خارجی‌اش می‌دهم. این مصاحبه می‌تواند در ساختمان غیر دولتی از طریق یک رسانه بزرگ مستقل از آمریکا انجام شود. الجزیره انگلیسی، راشاتودی، شبکه تلویزیونی جهانی چین، المیادین.SABCNews، تی آر تی یا هر رسانه این‌چنینی دیگری می‌تواند میزبان این گفت و گو باشد.»

مدیر گروه مطالعات آمریکای دانشکده مطالعات جهان اضافه کرد: انگلیسی من کامل نیست و هرگز پیشتر (چنین)گفت و گویی انجام نداده‌ام اما به اندازه کافی درباره ایران می‌دانم، به اندازه کافی در تلویزیون بوده‌ام تا احساس اطمینان کنم که مخاطبان را نا امید نخواهم داد. اگر پمپئو جدی است وی باید بپذیرد. من منتظرم.

کد خبر 449980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha