چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی نشت ۴۰ هزار لیتر گازوئیل در آب‌های دریایی نزدیک به جزیره‌ای دورافتاده در سواحل جنوبی شیلی، نیروی دریایی این کشور در منطقه مستقر شده است.

نشت ۴۰ هزار لیتر گازوئیل در آب‌های بکر شیلی

به گزارش ایسنا، نشت گازوئیل روز شنبه در نزدیکی جزیره‌ای واقع در منطقه "پاتاگونیا" شیلی، جنوبی‌ترین منطقه بکری که راس آرژانتین و شیلی قرار دارد، رخ داده است.

شرکت معدنکاری شیلیایی CAP که در این جزیره به معدنکاری مشغول است، وقوع این حادثه را به نیروی دریایی شیلی اعلام کرده است.

نیروی دریایی شیلی اعلام کرده که چندین واحد برای کنترل نشت که به آب‌های  اقیانوس آرام جنوبی وارد شده در منطقه مستقر کرده است.

گزارش‌ها حاکیست تا روز یک‌شنبه حدود ۱۵ هزار لیتر از آب‌های دریا آلوده شده‌ بودند. یک قایق گشت اقیانوسی و یک شناور "دوبه" به عنوان بخشی از فرایند پاکسازی به منطقه اعزام شده‌اند.

علت این نشت هنوز مشخص نشده و نیروی دریایی شیلی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

سازمان صلح سبز شیلی (Greenpeace) نسبت به عواقب ویران‌کننده زیست محیطی این نشت هشدار داده است. یکی از مقامات این سازمان در شیلی در بیانیه‌ای اظهار داشته که با توجه به طبیعت بکر آب‌هایی که این فاجعه در آن صورت گرفته، وضعیت به شدت خطرناک قلمداد می‌شود. باید در نظر داشت که دسترسی به این منطقه بسیار دشوار بوده و این منطقه از غنای بالای پستانداران دریایی مانند نهنگ‌ها و دلفین‌ها برخوردار است که این فاجعه می‌تواند زیستگاه‌های آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را به هنگام بالا آمدن برای تنفس با این لایه از مواد نفتی و گازوئیل مواجه کند.

این سازمان از دولت شیلی خواسته تا حداکثر منابع را برای پاکسازی منطقه در دسترس قرار داده و هم‌چنین از شرکت CAP خواسته تا تمامی اطلاعات موجود در رابطه با این نشت را هر چه بیشتر در اختیار مقامات مربوطه قرار دهد.

شرکت CAP اعلام کرده که در تحقیقات با مقامات همکاری خواهد کرد و علاوه بر کنترل استاندارد و اقدامات کاهشی خود یک "فرایند نظارت دائمی در منطقه" را نیز آغاز کرده است.

جزیره "Guarello" در منطقه "ماژلان" شیلی که این نشتی در نزدیکی آب‌های آن رخ داده، دارای ذخایر زیادی از سنگ آهک بوده و به عنوان پایگاه معدنکاری توسط شرکت CAP مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، مناطق اطراف "پاتاگونیا" زیستگاه انواع اکوسیستم‌های متنوع با گیاهان متنوع و هم‌چنین گونه‌های در معرض خطر است.

کد خبر 449962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha