همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه هشتم مردادماه بازار جهانی همزمان با آغاز نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و رشد دلار کاهش پیدا کرد.

طلاي جهاني

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۴۲۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، معاملات روز جاری اندک است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران پیش از هر گونه اقدامی، منتظر روشن شدن تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند. همچنین رشد ارزش دلار نیز قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

نشست بانک مرکزی آمریکا صبح روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سیاستگذاران آمریکایی در این نشست نرخ‌های بهره را حداقل ۲۵ واحد کاهش دهند که نخستین کاهش نرخ‌های بهره در یک دهه گذشته خواهد بود.

در این بین، ارزش دلار به دلیل تعدیل انتظارات برای کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در بالاترین حد خود در دو ماه اخیر ایستاد. قویتر شدن دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: هیچ کس تردیدی درباره کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا ندارد با این حال انتظاراتی که ابتدای ماه جاری درباره کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره وجود داشت، پس از این نشست ممکن است اندکی تعدیل شود.

در این بین، بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاست پولی خود اعلام کرد اگر روند رشد اقتصادی ضعیف شود، برای تسهیل سیاست پولی تردید نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین مذاکرات تجاری آمریکا و چین که روز سه‌شنبه در شانگهای آغاز خواهد شد در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد با این حال انتظارات درباره پیشرفت این مذاکرات اندک است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا در محدوده ۱۴۱۲ دلار تا ۱۴۲۷ دلار خنثی است و اگر از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶ دلار و ۴۴ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۵۴۶ دلار و ۲۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۸۷۷ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر 449795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha