همشهری آنلاین: برنامه عمران ملل متحد از عملیاتی شدن پروژه ترسیب کربن در ۱۸ استان ایران خبر داد.

ایران ترسیب کربن را در ۱۸ استان اجرا می‌کند

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اطلاع‌رسانی هیئت اجرایی سازمان ملل متحد، دولت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ساز و کارهای تعدیل تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط‌ زیست فقط در بیرجند به عنوان یکی از پایلوت‌های همکاری بین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، از طریق اجرای فاز سوم پروژه ترسیب کربن (روند ذخیره کربن موجود در هوا، در خاک و گیاهان)، تاکنون ۵۷۷ فرصت شغلی دائمی ایجاد کرده و شرایط مشارکت ۸۶۰۰ نفر از زنان و همچنین مردان را فراهم و ۴۰۰ دوره آموزشی برگزار کرده است.

این تارنما افزود: پروژه ترسیب کربن به منظور کاهش اثرات گرمایش زمین از طریق تقویت جوامع محلی و مشارکت اجتماعی به حذف و انتشار کربن (منبع اصلی تغییرات اقلیمی) از جو کمک می‌کند. این جوامع از طریق احیا، حفاظت و استفاده پایدار از منابع محدود آب و زمین در این پروژه مشارکت دارند که سبب افزایش آگاهی، مالکیت و معیشت می‌شود.

به نوشته این مرجع، فاز سوم پروژه مشترک ترسیب کربن در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و یزد اجرا می‌شود.

در حالی‌که برنامه عمران ملل متحد در اجرای فاز سوم این پروژه در چهار استان مشارکت دارد، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان مرجع مرتبط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرای مدل این پروژه را در ۱۸ استان دیگر برعهده دارد.

کد خبر 449764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha