سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: نام‌گذاری سال ۹۸ با عنوان رونق تولید به این معناست که اولویت نخست کشور، رونق اقتصاد و رفع مشکلات موجود در این حوزه است، رونقی که منجر به خروج از رکود و راه‌اندازی واحدهای خاموش صنعتی می‌شود. در این باره با «حمیدرضا فولادگر»، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

«حمیدرضا فولادگر»، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی
  • مهم‌ترین منافع رونق تولید برای یک کشور چیست؟

رونق تولید بهترین راهکار برای حل مسائل اقتصادی است، زیرا همه صاحبنظران اقتصادی از تمام مسلک‌های فکری و با هر تئوری، حل مشکلات اقتصادی را در گرو رونق تولید می‌دانند. رونق تولید باعث برون‌رفت از رکود تورمی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و تقویت پایه پول ملی می‌شود و مهم‌تر از همه، یکی از فواید رونق تولید ایجاد اشتغال برای کارگر ایرانی است و یکی دیگر از فواید آن حل مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی است و در کل به تقویت بنیه اقتصادی کشور می‌انجامد.

  • رونق تولید چگونه ایجاد می‌شود؟  

رونق تولید ملی وابسته به بهبود کسب و کار است، زیرا این مهم به ایجاد فضای مساعد و مناسب کسب و کار نیاز دارد، درصورتی که بهترین رتبه ما در سال‌های اخیر در فضای کسب و کار در میان ۱۸۰ کشور جهان ۱۱۸ بوده است که نشان می‌دهد از فضای کسب و کار مناسبی در میان کشورهای جهان برخوردار نیستیم. ضمن آن‌که رونق تولید به حمایت نیاز دارد و حمایت در حوزه بانکی، بازار سرمایه، بیمه، مالیات و تامین منابع مالی مشوق تولیدکنندگان است. از سوی دیگر با رفع موانع تولید می‌توان زمینه را برای بهبود عملکرد تولیدکنندگان فراهم کرد.

  • رسیدن به چنین هدفی بیشتر بر عهده کیست؟

هرچند مردم باید در اقتصاد کشور نقش داشته باشند، اما وظیفه مسئولان در رونق تولید سنگین‌تر از مردم است چراکه باید فضا و شرایط را برای این مهم محقق کنند. در این میان نقش مجلس بسیار پر رنگ است، زیرا قوانین بسیاری به طور مثال قوانین رفع موانع تولید و حداکثر استفاده از توان داخل و حمایت از کالای ایرانی برای رونق تولید در کشور وجود دارد اما مجلس باید اقدامات نظارتی را در این حوزه گسترش دهد.

کد خبر 449760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha