مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

وحید الوندی -  تویسرکان ـ خبرنگار : مدیر بنیاد مسکن تویسرکان گفت: ۵۹۶ واحد مسکونی تخریب‌شده بر اثر سیل و بارندگی‌های شدید فروردین امسال در شهرستان تویسرکان بازسازی می‌شوند.

بازسازی 596 واحد مسکونی سیل‌زده در تویسرکان

روح‌الله بهرامی در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی تخریب‌شده، ۵۸۱ واحد در روستاهای شهرستان تویسرکان و ۱۵ واحد در ۳ شهر این شهرستان واقع شده‌اند.  وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ارزیابی خسارت در ۹۷ روستا و ۳ شهر شهرستان تویسرکان در ۲۵۰۰ واحد مسکونی انجام شده و از این تعداد ۱۶۶۳ واحد مسکونی به‌عنوان واحد خسارت‌دیده تشخیص داده شده‌اند.  

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان با بیان این‌که ۱۰۶۷ واحد مسکونی خسارت‌دیده در شهرستان تویسرکان به تعمیرات سازه‌ای نیاز دارند، افزود: مرحله اول تسهیلات مورد نیاز برای ساخت و بازسازی خانه‌های تخریب‌شده در شهرستان تویسرکان ابلاغ شده که تعداد آن ۲۸۲ واحد معادل بیش از ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی تخریب‌شده در شهرستان است.  بهرامی گفت: همچنین برای ۱۰۸ واحد سهمیه تسهیلات خانه‌های نیازمند تعمیر و برای ۷۸ واحد سهمیه معیشتی در نظر گرفته شده است.  

  • معرفی به بانک‌ها

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان گفت: تاکنون ۲۹۱ واحد مسکونی روستایی و ۶ واحد مسکن شهری در بخش احداثی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.  وی توضیح داد: ۱۱۴ واحد مسکونی نیازمند تعمیر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. از این تعداد ۸۰ واحد مربوط به روستاها و ۳۴ واحد نیز شهری هستند.

بهرامی تصریح کرد: همچنین ۹۹ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۲ واحد از این تعداد شهری و ۹۷ واحد نیز روستایی هستند.  مدیر بنیاد مسکن تویسرکان افزود: تاکنون برای پرداخت تسهیلات به ۱۳۲ واحد خسارت‌دیده احداثی در شهرستان تویسرکان با بانک‌ها عقد قرارداد شده است. ۴۶ واحد تسهیلات تعمیری و ۵۳ واحد از تسهیلات معیشتی نیز عقد قرارداد شده‌اند و در مرحله پرداخت هستند.  وی یادآور شد: میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای خسارت‌دیده احداثی در روستاهای شهرستان ۴۰ میلیون تومان و در شهرها ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و پذیرش ضمانت زنجیره‌ای است.

  • کمک بلاعوض

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان گفت: ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای کمک به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده احداثی در روستاها و ۱۲ میلیون تومان نیز به واحدهای خسارت‌دیده شهری تعلق می‌گیرد. برای قسمتی از واحدهای خسارت‌دیده احداثی علاوه بر تسهیلات ذکرشده، تسهیلات معیشتی به میزان ۱۵ میلیون تومان و ۵ میلیون کمک بلاعوض معیشتی تعلق می‌گیرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی خسارت‌دیده نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. همچنین به همه واحدهای خسارت‌دیده احداثی ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اسکان موقت یا اجاره و ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان اختصاص داده می‌شود. وی افزود: همه مراحل طراحی، نقشه‌کشی و صدور پروانه برای واحدهای مسکونی خسارت‌دیده به صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود.  

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۱۵۵ واحد مسکونی خسارت‌دیده در روستاها و ۵ واحد در شهرهای شهرستان تویسرکان آواربرداری، ۶۰ واحد پی‌کنی، ۵۰ واحد آرماتوربندی، ۳۰ واحد بتن‌ریزی فنداسیون، ۱۶ واحد اسکلت‌سازی و ۵ واحد نیز سقف‌زنی شده است و در ماه آینده اولین واحد مسکونی بازسازی‌شده تحویل داده می‌شود.  بهرامی یادآور شد: همچنین امسال میزان تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با نرخ ۴ و ۵ درصد به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. این حجم از پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض با شرایط مناسب، یک فرصت استثنایی برای استفاده مردم محسوب می‌شود.  

کد خبر 449745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha