همشهری آنلاین: معاون امور جوانان وزارت ورزش، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ ازدواج و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ مورد طلاق در کشور ثبت شده است. وی اظهار داشت: افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نمی‌کند

ازدواج

به گزارش مهر، محمد مهدی تندگویان، در نشست «هفته ازدواج» که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تصریح کرد: افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نمی‌کند و بنابر اطلاعات، برخی زوجینی که به بانک‌ها مراجعه می کنند خواستار وام کم‌تر هستند زیرا باید توان باز پرداخت آن را داشته باشند به همین دلیل از مجلس می‌خواهیم پژوهشی انجام دهند تا مشخص شود که آیا افزایش وام ازدواج تاثیری در رشد نرخ آن دارد یا خیر. افزایش وام از رقم کنونی موجب تبعات بیشتر از جمله افزایش ازدواج در سنین پایین خواهد شد. اشتغال ایمن و مسکن ارزان مهم‌ترین عوامل رشد ازدواج است و باید برای این موضوعات برنامه‌ریزی شود. در حال حاضر اجاره یک خانه نیز برای جوانان ممکن نیست.

وی درباره آمار ازدواج و طلاق ها در سال ۹۷ نیز اظهار داشت: در سال ۹۷، در کشور ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ ازدواج ثبت و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ مورد طلاق نیز ثبت شده است. در سال ۹۶ نیز ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ مورد ازدواج و ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ مورد طلاق ثبت شده است.

تندگویان در خصوص تعیین یارانه به عنوان تضمین وام ازدواج نیز توضیح داد: این موضوع در مجلس تصویب شد اما متاسفانه در بانک مرکزی اجرا نمی‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به مبلغ بالای اقساط وام ازدواج، جایگزینی یارانه به جای تضمین برای آن ممکن و قائل اجرا نباشد. مگر اینکه با مطالبه رسانه‌ها از بانک مرکزی این مورد اجرا شود.

وی در خصوص علل کاهش ازدواج نیز تصریح کرد: متاسفانه فارغ از مشکلات اقتصادی، باورها و تعهدات جوانان کاهش یافته و برخی جوانان علی رغم داشتن وضعیت مالی مناسب، زیر بار قبول مسئولیت زندگی نمی‌روند. این موضوع از مشکلات فرهنگی کشور است. علت آن نیز کاهش خانواده محوری است که باید در آموزش و پرورش برای آن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 449707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha