مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی ژاپن فیلمی از دومین فرود کاوشگر فضایی هایابوسا ۲ را در ۲۰ تیر روی سیارک ریوگو منتشر کرده است.

Japanese probe

ویدئوی فرود هایابوسا ۲ به صورت انیمیشنی از تصاویر ثابتی که با یک دوربین کوچک روی سفینه با فاصله ۰.۵ و ۵ ثانیه گرفته‌ شده‌اند، ساخته شده است که نمایی سریع‌شده از فرود سفینه را نشان می‌دهد. در این فیلم دوربین فرود کاوشگر روی سیارک از ارتفاع ۸.۵ متری و بعد بالا پریدن آن تا ۱۵۰ متری پیش از استقرار نهایی را ضبط کرده است.

کل این عملیات کمتر از ۱۰ دقیقه طول کشید.

کاوشگر پس از استقرار  یک گلوله فلزی به سطح سیارک شلیک کرد تا به هم زدن سطح آن بتواند نمونه‌های عمقی‌تر از آن بردارد. نمونه‌های برداشته شده در محفظه مخصوص روی سفینه ذخیره شدند تا به زمین بازگردانده شود.

هایابوسا ۲ در ماه دسامبر سیارک را ترک می‌کند و محفظه حاوی نمونه‌ها را هنگام عبور از کنار کره زمین در دسامبر ۲۰۲۰ به روی آن پرتاب می‌کند و بعد راهش را برای رسیدن به یک سیارک جدید ادامه می‌دهد.

هایاباوسا ۲ در سال ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شد و بیش از یکسال پیش در اواخر ماه ژوئن به سیارک ریوگو رسید. کاوشگر در ماه سپتامبر گذشته یک جفت روبات کوچک را برای کاوش سیارک روی آن انداخت. بعد در ماه فوریه اولین فرود روی آن را برای نمونه‌برداری سطحی انجام داد.

کد خبر 449701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha