همشهری آنلاین: طی سال گذشته ۲۱ مورد قصاص با وساطت سران طوایف و ریش‌سفیدان و امامان جمعه در استان سیستان و بلوچستان به سازش تبدیل شد.

قصاص بخشش

به گزارش ایسنا به نقل از دادستانی کل کشور، در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان نیکشهر، حجت الاسلام و المسلمین موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان وبلوچستان با اشاره به نقش سران طوایف در صلح و سازش پرونده‌ها اظهار کرد: سران طوایف، ریش سفیدان و امامان جمعه بهترین ظرفیت برای سازش و میانجیگری هستند.

وی گفت: سران طوایف، ریش سفیدان و امامان جمعه بازوی توانمند دستگاه قضا در حل بسیاری از دادخواست‌ها هستند که کمتر نقطه ای از کشور از این ظرفیت و تعامل برخوردار است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ مورد قصاص با وساطت سران طوایف و ریش سفیدان و امامان جمعه در استان به سازش تبدیل شده است.

موحدی‌راد ادامه داد: باید تا جای ممکن پرونده‌ها و دادخواست‌ها را به صورت غیرقضایی به شوراهای حل اختلاف ارجاع داد چرا که در صورت سازش، رضایتمندی متقابل خواهد  بود. بنابراین اگر می خواهیم مشکلات کمتر شود و ورودی به دستگاه قضا کاهش یابد بهترین راهکار ارجاع دادخواست‌ها به خود مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های خدمت به مردم مبارزه با فساد است، چرا که اگر مردم احساس کنند دستگاه قضا با فساد برخورد می کند امیدوار خواهند شد و همراه نظام در شرایط سخت خواهند بود.

در این مراسم علی مرادی به عنوان دادستان جدید نیکشهر منصوب و از خدمات محسن گل‌محمدی دادستان سابق این شهر قدردانی شد.

کد خبر 449693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha