همشهری آنلاین: با وجود رکوردشکنی «روزی روزگاری در هالیوود» در نخستین هفته اکران، «شیرشاه» با ۷۶ میلیون دلار فروش در هفته دوم اکران همچنان صدرنشین جدول پرفروش‌ها باقی ماند.

فيلم سينمايي شيرشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، نهمین فیلم کارنامه کوئنتین تارانتینو در سه روز پایان هفته در آمریکای شمالی ۴۰ میلیون دلار فروخت و پس از «شیرشاه» در رده دوم جدول ایستاد. انیمیشن تازه استودیو دیزنی یکی دو روز دیگر وارد باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری ۲۰۱۹ می‌شود و به این ترتیب درآمد دیزنی را در بازار جهانی در هفتمین ماه سال به هفت میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار می‌رساند. حدود پنج میلیارد دلار از این رقم مربوط به بازار بین‌المللی است.

«شیرشاه» به کارگردانی جان فاورو تا امروز ۳۵۰ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخته و درآمد آن در بازار جهانی ۹۲۷ میلیون دلار بوده است. ۱۴۳ میلیون دلار از این رقم در هفته گذشته در خارج از مرزهای آمریکای شمالی به دست آمد. به لطف فروش خوب «شیرشاه» و «روزی روزگاری در هالیوود»، تفاوت گیشه دو سال اخیر تا آخرین هفته ماه جولای به ۶.۵ درصد رسید؛ رقمی که کمتر از دو هفته پیش ۹ درصد بود.

«روزی روزگاری در هالیوود» با ۹۰ میلیون دلار هزینه گران‌ترین فیلم کارنامه تارانتینو و نخستین پروژه او بدون همکاری با هاروی واینستین است. ضمن اینکه لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت را اولین بار روی پرده سینما کنار هم قرار داده است. نمایش در ۳۶۵۹ سینما «روزی روزگاری در هالیوود» را به گسترده‌ترین اکران فیلم‌های تارانتینو تبدیل کرده و ۶۰ درصد تماشاگران آن در هفته اول از گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال بوده‌اند.

«اسپایدرمن: دور از خانه» این هفته از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی گذشت و «داستان اسباب‌بازی ۴» با ۴۰۰ میلیون دلار فروش داخلی و ۹۱۸ میلیون دلار درآمد جهانی، تا چند روز دیگر به باشگاه میلیاردی‌های ۲۰۱۹ می‌پیوندد.

کد خبر 449682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha