همشهری آنلاین: سه سال پس از آنکه «پرندگان خشمگین» یک تخم طلای ۳۵۰ میلیون دلاری در گیشه گذاشتند، دنباله این فیلم در آینده نزدیک بر پرده سینماها به نمایش درمی‌آید.

فيلم پرندگان خشمگين 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، از همان نخستین روزهای حضور بازی هیجان‌انگیز شرکت فنلاندی روویو اینترتینمنت در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۰۹ می‌شد حدس زد «پرندگان خشمگین» دیر یا زود راه خود را به پرده نقره‌ای سینما باز می‌کنند. هر چند این تلویزیون بود که ابتدا در ۲۰۱۳ میزبان مجموعه کارتونی «پرندگان خشمگین» شد و سه سال بعد نسخه سینمایی آن به نمایش عمومی درآمد.

«فیلم پرندگان خشمگین» به کارگردانی مشترک کلی کایتیس و فرگال رایلی با هزینه ۷۳ میلیون دلار تولید شد و بیش از ۳۵۲ میلیون دلار در دنیا فروخت. سه سال بعد، توروپ ون اورمان (انیماتور ۴۳ ساله آمریکایی) روی صندلی کارگردانی نشست و «فیلم پرندگان خشمگین ۲» را با صداپیشگی بازیگرانی چون جیسن سودیکیس، پیتر دینکلج، نیکی میناژ، مایا رودلف، آکوافینا و جاش گد برای اکران در سینماهای آمریکا و جهان آماده کرد.

استودیو سونی در راهبرد بازاریابی سینمایی خود «فیلم پرندگان خشمگین ۲» را برای نمایش در فصل تعطیلی مدارس در نظر گرفته و گرچه فیلم شاید ویژگی‌های آثاری چون «داستان اسباب‌بازی» را در جذب مخاطب نداشته باشد اما می‌تواند به موفقیت آن در گیشه دل خوش کند. ستاره‌هایی چون نیکول کیدمن و وایولا دیویس هم در نقش‌های فرعی «فیلم پرندگان خشمگین ۲» حرف زده‌اند؛ فیلمی که نخستین جمعه ماه اوت در بریتانیا و ۱۲ روز بعد در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

منتقدان می‌گوید برخی صحنه‌های تازه‌ترین انیمیشن داستانی سونی برای بزرگ‌تر یادآور فیلم‌های خاطره‌انگیز «راکی» و «فرار بزرگ» است. هر چند کودکان و بزرگ‌ترها می‌توانند به یک اندازه از دیدن آن لذت ببرند. کارشناسان امیدوارند فیلم ۹۶ دقیقه‌ای «فیلم پرندگان خشمگین ۲» رکورد افتتاحیه ۳۸ میلیون دلاری نسخه اصلی را بشکند و به رکورد ۴۳۴ میلیون دلاری «وارکرافت» به عنوان موفق‌ترین فیلم بر اساس یک بازی ویدئویی نزدیک شود.

کد خبر 449650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha