همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا با اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد که ایران پیشنهاد وی برای آمدنش به ایران و «گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران» را نپذیرفته است.

پمپئو: پیشنهاد سفرم به تهران از سوی ایران پذیرفته نشد

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران  و حضور یافتن در تلویزیون گفت: من اخیرا پیشنهاد کردم که به تهران سفر کرده و به طور مستقیم با مردم ایران صبحت کنم. حکومت پیشنهاد من را نپذیرفت.

پمپئو همچنین در این باره گفت که ما از این نمی‌ترسیم که ظریف به آمریکا آمده و از حق آزادی بیان برخودار شود. آیا واقعیت حکومت ایران آن‌قدر بد است که اجازه نمی‌دهد من هم همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه می‌شود اگر مردم حقیقت بدون فیلتر و خلاصه‌نشده را بدانند؟

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

وی همچنین در این باره گفت: من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد.

درخواست پمپئو در حالی دوباره تکرار شده که علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: سفر به ۶ کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند ، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند.

کد خبر 449643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha