یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنی سندرز کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با بیان اینکه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونسیتی دارای گرایشات نژاد پرستی بسیار بالایی است، اعلام کرد که سیاست آمریکا در خاورمیانه نمی تواند حمایت از این رژیم باشد.

برنی سندرز

به گزارش ایرنا، سندرز روز شنبه در مصاحبه با رسانه "پاد سیو آمریکا(Pod save America)" افزود: اگر آمریکا خواستار صلح در خاورمیانه است، نمی تواند خواسته ها و نیازهای اسرائیل را در اولویت قرار دهد.

این سناتور آمریکایی ادامه داد:تنش ها بین اسرائیل و فلسطین در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو تشدید شده است.

وی در مصاحبه با این رسانه آمریکایی به اقدامات تبعیض آمیز کابینه نتانیاهو اشاره و دولت راست گرای رژیم صهیونیستی را دارای گرایشات نژادی بسیار معرفی کرد.

پارلمان رژیم صهیونیستی در زمان نخست وزیری نتانیاهو مصوبه هایی را گذرانده است که ساکنان عرب در سرزمین اشغالی فلسطین را به شهروندان درجه دو تبدیل کرده است. همچنین محدودیت تردد برای فلسطینی ها در سرزمین مادریشان در زمان نتانیاهو سختگیرانه تر شده است.  

این سناتور دموکرات خاطر نشان کرد، سیاست آمریکا نمی تواند فقط حمایت از اسرائیل باشد و فلسطینی ها شایسته رفتار محترمانه هستند.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پارسال در ادامه حمایت های گسترده خود در اقدامی جنجالی که مقامات ارشد جهانی و کشور های اسلامی آن را محکوم کردند، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. آمریکا همچنین در اردیبهشت ماه سال گذشته سفارت آمریکا در تل آویو را به قدس منتقل کرد.

سندرز به عنوان یکی از وعده های انتخاباتی خود گفت، قطعا از کمک های میلیارد دلاری به اسرائیل در زمینه نظامی، به عنوان اهرمی برای اصلاح رفتار دولت اسرائیل استفاده می کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا  همچنین وعده داد که در صورت کسب مقام ریاست جمهوری با رهبران ایران، فلسطین، عربستان و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافقاتی در یک مکان حاضر می شود.

کد خبر 449579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha