یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
۰ نفر

ژینا شریعتی - سنندج- خبرنگار: کردستان از استان‌هایی است که علاقه‌مندان به فوتبال زیادی دارد و تک‌ستاره‌ها و استعدادهای درخشانی در این رشته را می‌توان در گوشه و کنار استان یافت.

یاسر فیضی

با این حال کردستان تیمی در لیگ برار فوتبال ندارد که انگیزه جوانان را برای حرفه‌ای شدن در این ورزش بیشتر کند. همین عامل باعث شده که تنها همان تک‌ستارگان را در تیم‌ها و باشگاه‌های استان‌های دیگر داشته باشیم. «یاسر فیضی» (متولد ۱۳۷۱ درکامیاران) یکی از ورزشکاران بااخلاق و حرفه‌ای در این رشته ورزشی است که می‌کوشد بازیکنی حرفه‌ای شود. در ادامه گفت‌وگو همشهری را با این فوتبالیست می‌خوانید.

  • چه سالی وارد فوتبال شدید و چرا فوتبال را انتخاب کردید؟

سال ۱۳۸۲ از تیم منتخب آموزشگاه‌های کامیاران وارد رشته فوتبال شدم و فعالیت خود را شروع کردم. در خانواده‌ای به دنیا آمده‌ام و زندگی کرده‌ام که علاقه‌مند به فوتبال بوده‌اند. از همان کودکی خود را یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌دیدم. با وجود این‌که سن کمی داشتم، اما خانواده‌ام به من انگیزه زیادی می‌دادند. همچنین مربی دلسوزم، آقای «سید مختار حسینی» در موفقیت‌های من نقش بسزایی داشته‌اند.

  • از سابقه ورزشی خودتان بیشتر بگویید؟  

به مدت ۷ سال عضو تیم شهرداری کامیاران(تربیت) بودم و همراه با تیم اکسین البرز به لیگ دسته یک صعود کردیم. همچنین یک سال عضو باشگاه ذوب‌آهن بودم و قهرمانی سوپرجام را به دست آوردیم.

  • در حال حاضر در کدام تیم مشغول به فعالیت هستید؟

امسال با قراردادی یک‌ساله به تیم مس کرمان پیوسته‌ام و فعالیت خود را شروع کرده‌ام.

  • ‌کامیاران چه توانمندی‌هایی در عرصه فوتبال دارد؟  

کامیاران چندین سال است که حرف اول را در فوتبال کردستان می‌زند. با وجود این‌که مسئولان کمک چندانی به تیم آوالان کامیاران نکردند، سال گذشته در لیگ دسته ۲ نتایج خوبی گرفت. امیدوارم امسال همه دست به دست هم دهند که این تیم به دسته یک صعود کند، چون فکر می‌کنم با وجود این همه بازیکن مستعد که در کردستان حضور دارند، زمان آن رسیده که تیمی در لیگ‌ برتر داشته باشیم.

  • کردستان در فوتبال و فوتسال بانوان در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری داشته است، در این باره چه نظری دارید؟  

همان‌طور که اشاره کردم در کردستان بازیکن‌های مستعد زیادی حضور دارند؛ چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان. در بخش بانوان شرکت راه‌یاب ملل حمایت‌کننده و اسپانسر خوبی است. تیم بانوان در سال گذشته به لطف خدا توانست مقام سوم را کسب کند که می‌تواند نتیجه خوبی تلقی شود و باعث سربلندی و افتخار است.

  • به عنوان یک ورزشکار موفق کردستانی چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید که فوتبال کردستان به اوج برسد؟  

فوتبال استان در زیرساخت‌ها دچار مشکل است. می‌شود از فوتبالیست‌های قدیمی دعوت کرد که دوباره فعالیت خود را شروع کنند و از مربی‌های با دانش بالا در مکان‌های ورزشی استفاده کرد. همچنین اداره ورزش و جوانان می‌تواند در زمینه تکمیل تجهیزات ورزشی و کمک‌آموزشی به هیات‌ها کمک کند. مهم‌ترین دغدغه هیات فوتبال مشکل مالی و نبود اسپانسر است. با جذب اسپانسر، بازیکن‌ها دیگر دغدغه مالی نخواهند داشت و می‌توانند فعالیت خود را بهتر از قبل ادامه دهند.

  • کردستان تیم فوتبال دارد. چرا در این تیم حضور پیدا نکردید؟

استان کردستان تیم فوتبالی در سطح بالا ندارد. تیم آوالان نیز در لیگ دسته ۲ قرار دارد. آرزوی هر ورزشکاری این است که برای زادگاه خودش افتخار کسب کند. به دلیل نبود تیم در سطح بالا و مشکلات اسپانسر و... برای پیشرفت خود به‌ناچار وارد تیم‌های استان‌های دیگر می‌شویم و فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

  • از عملکرد خود در این راه راضی بوده‌اید؟  

راستش را بخواهید ۲ سال است که از عملکرد خود راضی نیستم. شرایط آن‌طور که فکر کرده بودم پیش نرفت. البته کم‌کاری از خودم بوده و مطمئنم در آینده نزدیک جبران می‌کنم.

  • به ‌نظرتان ورزشکاران کامیاران می‌توانند جایگاه قهرمانی فوتبال استان را احیا و در سطح ملی افتخارآفرینی کنند؟

بله؛ فوتبال شهرستان کامیاران چندین سال است که عملکرد خوبی دارد. چندین بازیکن در باشگاه‌های کشور و در فوتبال پایه نیز چند بازیکن در تیم‌های ملی دارد.

  • برای رسیدن به این جایگاه چه مشکلاتی سد راهتان بوده است؟

بالاخره برای رسیدن به هدف و موفقیت هر انسانی باید راهی پرفراز و نشیب را طی کند. خدا را شکر می‌کنم که با پشتوانه خانواده‌ام با کمترین مشکلات ممکن مواجه شدم، اما پشتکار یکی از علت‌های اصلی موفقیت من و هر انسانی‌ است. من بر اساس همان پشتکار به طور معمول روزی ۲ جلسه یک‌ونیم ساعته تمرین می‌کنم که بیشترشان تمرین سرعتی است.

  • چه برنامه‌ای برای آینده ورزشی خود دارید؟  

بالاخره هدف هر ورزشکاری رسیدن به تیم ملی و سطوح‌ بالاست. همیشه دوست داشته‌ام پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بالا بروم و سعی می‌کنم بر اساس کوشش و توانی که دارم موفقیت را لمس کنم.

کد خبر 449562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha