همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار ون در کشور تردد می‌کنند که صد درصد این ناوگان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارند.

ون

 مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کارخانه تولید خودروی ون در کشور نداریم؛ راه حل نوسازی ون‌های فرسوده این است که یا این نوع خودرو در داخل کشور تولید شود یا اینکه اجازه واردات آن داده شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳ هزار دستگاه ون که در کشور تردد می‌کند، هفت هزار دستگاه مربوط به تهران و باقی آن در کلان شهرهایی مانند مشهد و اصفهان فعالیت می‌کنند.
ضامنی خاطر نشان کرد: مدل حمل و نقل ون در کلان شهر تهران خوب است و می‌تواند در حمل نقل حدود  ۱۰ نفر موثر باشد. به همین دلیل هم مقرون به صرفه است و هم آلودگی کمتری دارد.

ضامنی گفت: در سال ۱۳۸۵ ون وارد سامانه حمل و نقلی کشور شد و در حال حاضر با توجه به فعالیت ۱۳ هزار ون فرسوده این ناوگان نیاز جدی برای نوسازی دارد. پیشنهاد داده‌ایم که در ثبت سفارش خودرو، کاربری عمومی خودرو با کاربری شخصی متفاوت دیده شود تا بتوانیم نسبت به نوسازی ون‌ها نیز از طریق واردات اقدام کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: اگر بتوانیم خودروی ون تاکسی را نوسازی کنیم، قطعا بخش دیگری از مشکلات حمل و نقل عمومی با این ناوگان برطرف خواهد شد.

کد خبر 449550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha