جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کلینیک آمریکایی می‌گوید در حال کمک به گوگل برای آزمایش یک سرویس سوابق بهداشتی آنلاین است

 که انتظار می‌رود به رقابت با سرویس مشابهی بپردازد که سال گذشته مایکروسافت به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کلینیک کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا پنج‌شنبه 21 فوریه (2 اسفند) اعلام کرد که قصد دارد تا 10000 نفر از بیمارانش را وارد یک طرح مقدماتی خصوصی با دعوتنامه در همکاری با این غول اینترنتی مستقر در کالیفرنیا کند.

به گفته کلینیک کلیولند، سرویس سلامت گوگل (Google Health) برای این طراحی شده است که به بیماران امکان دهد تا از به طور محرمانه و کارآمدی اطلاعات پزشکی خود را در اختیار فراهم‌آورندگان گوناگون مراقبت‌های بهداشتی و داروخانه‌ها قرار دهند.

ملیسا مایر، معاون رئیس گوگل در مورد این سرویس گفت: "ما معتقدیم که بیماران باید به آسانی بتوانند به اطلاعات بهداشتی‌ خودشان دسترسی داشته باشند و آنها را مدیریت کنند."

گوگل به این خاطر کلینیک کلیولند را انتخاب کرد که این کلینیک پیش از این به بیمارانش امکان داه بود سوابق پزشکی الکترونیکی خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.

این همکاری به گوگل امکان خواهد داد تا ابزارهای نرم‌‌افزاری ساخته ‌شده‌اش برای امکان دادن به بیماران برای تبادل اطلاعات پزشکی مانند نسخه‌های دارویی، موارد آلرژی، و بیماری‌ها با فراهم‌آورندگان مراقبت‌های بهداشتی را به آزمایش بگذارد.

در ماه اکتبر گذشته رقیب گوگل، مایکروسافت نرم‌افزار HealthVault و سرویس‌هایی را به راه انداخت که به افراد امکان می‌دهند تا سوابق پزشکی‌شان را ذخیره کنند و بر حسب انتخاب با دیگران آنها را مبادله کنند.

پیتر نیوپورت، معاون رئیس "گروه راه‌حل‌های بهداشتی مایکروسافت" در آن هنگام
گفت مردم از اینکه باید در شبکه‌ای پیچیده‌ای از تعامل‌های غیرمرتبط میان ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی، بیمارستان‌ها، شرکت‌های بیمه و حتی سازمان‌های دولتی راه‌یابی کنند، احساس نگرانی می‌کنند.

کد خبر 44954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز