یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان صعودی قصد دارد شهر نوآورانه ای بسازد که دارای خدمتکاران رباتیک، تاکسی های پرنده و شن هایی است که در تاریکی می درخشند. 

شهر آينده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، عربستان صعودی طرحی با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار در نظر گرفته تا شهری شامل انواع فناوری‌های نوین را در مساحت ۱۰ هزار مایل مربع در وسط صحرا و در ساحل بسازد. این شهر قرار است در شمال غربی عربستان سعودی و در منطقه‌ای خشک ساخته شود که تنها منابع مورد دسترسی آن نور خورشید و آب شور است.

در همین راستا عربستان با چند شرکت مشاوره در آمریکا مشغول همکاری است. ایده‌های ساخت این شهر در ۲۳۰۰ صفحه اسناد محرمانه در شرکت‌هایی در آمریکا وجود دارند. پروژه مذکور «نیوم»(Neom )نام دارد که در زبان عربی به معنای «آینده » است.

به هرحال به نظر می‌رسد در این شهر نوآورانه هر چیزی امکان دارد. در این شهر تاکسی‌های پرنده به کار گرفته می‌شوند و ربات‌ها خانه‌ها را تمیز می‌کنند. رایانه‌ها می‌توانند جرایم را هشدار دهند و تمام شهروندان ردیابی می‌شوند.

همچنین در این شهر علاوه بر تمام این موارد برای ایجاد بارش از روش باروری ابرها استفاده می‌شود. در این شهر دانشمندان روی پروژه‌هایی فعالیت می‌کنند تا ژنوم انسان را ارتقا دهند و قدرتمندتر سازند.

در کنار این موارد یک پارک ژوراسیک رباتیک در خارج شهر احداث می‌شود که دایناسورهایی رباتیک در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین یک ماه مصنوعی هر شب در آسمان این شهر می‌تابد.

البته با توجه به چالش‌های احتمالی مربوط به تأمین سرمایه و محدودیت‌های فناورانه مشخص نیست این طرح تا چه حد به واقعیت تبدیل می‌شود.

کد خبر 449531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha