مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: به زلالی یک عشق، اثر ایران درودی، نقاش برجسته و پیشکسوت ایرانی در بزرگراه شهید همت تقاطع توانیر اکران شد.

اكران نقاشي ايران درودي در بزرگراه همت

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، تابلو نقاشی «به زلالی یک عشق» در سال ۱۳۵۶خلق شده و در ابعاد سه در دو متر از بزرگ‌ترین آثار این هنرمند محسوب می‌شود، و به گفته خود درودی یکی از بهترین آثار اوست.

این نقاش برجسته جهانی درباره این اثر می‌گوید: "اسفند ۱۳۸۰ رئیس وقت موزه هنرهای معاصر تهران "به زلالی یک عشق" را مهره گمشده نقاشی معاصر ایران خواند و جای آن را در گنجینه موزه هنرهای معاصر خالی دانست ..."

 درودی معتقد است: "تابلو "به زلالی یک عشق" در تمام این ۳۰ سال خریداران فراوانی داشت، اما من به‌خاطر شدت علاقه‌ام از فروش آن امتناع کردم. اما مدتی بعد در اسفند سال ۸۰ تصمیم گرفتم اثری را که بسیار دوست می‌دارم به مردم ایران هدیه کنم تا ادای دینی به ملت بزرگ ایران باشد که همواره همراه و مشوق من بوده‌اند.

"به زلالی یک عشق" در مراسمی در حضور خبرنگاران به مردم ایران هدیه شد و هم اکنون در موزه هنرهای معاصر نگهداری می‌شود.

درودی در مورد خلق این اثر گفته است : "به زلالی یک عشق" در یک نشست نقاشی در یازده ساعت خلق شد و به روز دوم نرسید. آن روزگار از منظر زندگی خصوصی و هنری در اوج خوشبختی بودم و درست به همین دلیل "به زلالی یک عشق" همان‌قدر که ساده است، عرفانی و سرشار از زندگی و امید جلوه می‌نماید. "

لازم به ذکر است منزل ایران درودی که در انتهای خیابان توانیر قرار دارد در سال ۹۶ ثبت و پلاک‌کوبی ملی شده است.

همچنین مراسم واگذاری سند موزه ایران درودی اردیبهشت امسال با حضور پبروز حناچی، شهردار تهران در ناحیه ۵ منطقه ۶؛ خیابان ۶۷ یوسف آباد برگزار شد. قرار است ۱۹۵ تابلو این هنرمند که به‌صورت محضری به ملت ایران بخشیده شده،  بعد از ساخت موزه که طراحی آن را دکتر جهانگیر درویش، معمار برجسته ایرانی انجام داده در این محل به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 449514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha