همشهری آنلاین: دو روز پس از ورود «اسپایدرمن: دور از خانه» به باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری، «علاءالدین» هم از مرز یک میلیارد دلار گذشت تا چهارمین عضو این باشگاه در سال ۲۰۱۹ باشد.

ويل اسميت در فيلم علاءالدين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، تا امروز چهار فیلم رکورد فروش یک میلیارد دلار را در بازار جهانی شکسته‌اند که سه فیلم محصول استودیو دیزنی هستند. «کاپیتان مارول» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» پیش‌تر وارد باشگاه میلیاردی‌ها شده بودند و در این میان فقط «اسپایدرمن» از سوی استودیو سونی در سینماها به نمایش درآمده است.

تابستان ۲۰۱۹ را می‌توان یکی از بهترین فصل‌های دیزنی در سال‌های اخیر دانست. این استودیو تا امروز سه فیلم یک میلیارد دلاری در بازار جهانی داشته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک «شیرشاه» و «داستان اسباب‌بازی ۴» هم به جمع آنها بیپیوندند. ضمن اینکه «علاءالدین» به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه ویل اسمیت در مقام بازیگر و گای ریچی در مقام کارگردان تبدیل شده و این دو را به اوج دوران حرفه‌ای رسانده است.

با توجه به گیشه میلیارد دلاری پروژه ۱۸۳ میلیون دلاری «علاءالدین»، مدیران دیزنی به احتمال فراوان فرآیند بازسازی فیلم‌های کلاسیک خود را ادامه می‌دهند. در عین حال، به نظر می‌رسد نسخه زنده-کارتونی این فیلم بیش از فیلم‌هایی چون «کتاب جنگل» یا حتی «شیرشاه» به مذاق تماشاگران خوش آمده و به همین دلیل بعید نیست در آینده نزدیک نسخه تازه «علاءالدین و شاه دزدان» را در سینماها ببینیم.

کد خبر 449397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha