شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد نسبتا شدید و افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی شنبه ۵ مرداد خبر داد.

وزش باد نسبتا شدید در تهران

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای برخی ساعات صبح امروز (۵ مرداد) تجمع موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود. افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته است.

وی ادامه داد: به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود و برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه است که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به‌تدریج در طول روز با افزایش تابش نور خورشید و فراهم بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی بر غلظت آلاینده ازن افزوده و بیشترین میزان غلظت این آلاینده بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ مشاهده می‌شود.

شهبازی با اشاره به این که با توجه به افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها طی امروز ۵ مرداد، شرایط نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق شهر تهران برقرار می‌شود، تصریح کرد: این وضعیت جوی کم و بیش تا فردا (۶ مرداد) ادامه دارد و برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید انتظار می‌رود که در بهبود شرایط کیفیت هوای پایتخت موثر است.

وی در ادامه گفت: وزش باد در برخی ساعات فردا سبب افزایش نسبی غلظت ذرات معلق می‌شود. این شرایط موقتی است و به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت فردا شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

به گفته شهبازی، همچنین دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۱ در شرایط سالم قرار داشت. کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۸۹ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 449390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha