همشهری آنلاین: رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که چینی‌ها عامل طولانی شدن ساخت آزادراه تهران-شمال بودند، وعده افتتاح منطقه یک این آزادراه را همزمان با فرا رسیدن دهه فجر امسال داد.

پرويز فتاح در بازديد از آزادراه تهران-شمال

به گزارش تسنیم، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی منطقه یک این آزادراه به ۹۵.۵ درصد رسیده است، اظهار کرد: این قطعه به طول حدود ۳۲ کیلومتر تقریبا آماده است و فقط کار نصب برای تجهیزات و تاسیسات آن باقیمانده است.

وی با بیان این‌که در کنار شماره‌گذاری برای تونل‌ها و پل‌ها از نام شهدا و برخی از عناوین فرهنگی استفاده خواهد شد، عامل تاخیر در ساخت این پروژه را چینی‌ها اعلام و تصریح کرد: توقف ۱۹ ساله ساخت آزادراه به دلیل این بود که چینی‌ها در اجرا و تامین مالی موفق نبودند و در اجرای پروژه گروکشی می‌کردند.

وی با بیان این‌که ساخت تونل‌ها، پل‌ها و روسازی در منطقه یک آزادراه به پایان رسیده، وعده افتتاح این منطقه را همزمان با دهه فجر امسال داد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق خزانه اسلامی توسط سازمان برنامه به این پروژه، گفت: تاکنون در منطقه یک آزادراه تهران-شمال حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، ارزش روز این طرح حدود ۸۰۰۰ میلیارد تمان است.

فتاح از تجهیز منطقه یک به عوارضی هوشمند خبر داد و افزود:‌ منطقه یک در موعد مقرر افتتاح می‌شود و تحت تاثیر برخی خواسته‌ها قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 449285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha