همشهری آنلاین: پیروز حناچی شهردار تهران با دعوت از شهروندان برای نقش‌آفرینی پرشور در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از مردم خواست با مشارکت در این انتخابات فصل تازه‌ای را در اداره امور شهر رقم بزنند.

حناچي

شهردار تهران در توییتی نوشت:‌ محلات پایتخت برای یک رویداد بزرگ مهیا شده‌اند و انشاءالله انتخابات پرشور و نشاطی را در ۳۵۲ محله تهران شاهد خواهیم بود.

به گفته وی اگر شهروندان نسبت به منطقه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند احساس تعلق داشته باشند، هزینه های مدیریت شهری هم کاهش پیدا می‌کند؛ در این راستا، روز جمعه با برگزاری انتخابات انجمن های شورایاری اولین قدم را بر می‌داریم.

شهردار تهران همچنین در بازدید از ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران اظهارداشت: این انتخابات تدارکات پیچیده ای دارد و این تدارکات برای رسیدن به یک هدف در نظر گرفته شده است؛ هدف این است که تصمیم‌هایمان را به وجدان عمومی جامعه نزدیک‌تر و به خواست های محلی مردم بیشتر توجه کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: امیدوارم به نقطه ای برسیم که تمام درآمد یا بخش عمده ای از درآمد هر منطقه را برای همان منطقه هزینه کنیم.

حناچی با تاکید بر اینکه افزایش میزان مشارکت شهروندان می تواند کیفیت این انتخابات را تضمین کند، گفت: این دوره از انتخابات شورایاری ها به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود؛ یادمان باشد این انتخابات جزو معدود انتخابات های یک کلانشهر است که به طور الکترونیکی برگزار می شود.  

وی ادامه داد: در گذشته وزرات کشور در شهرهای کوچک انتخابات الکترونیک برگزار کرد، اما انتخاباتی با این وسعت یک مانور برای وزارت کشور نیز محسوب می شود. همکاران من در شهرداری تهران یک ماه است که برای برگزاری این انتخابات تلاش می کنند و امیدوارم نتایج قابل قبولی حاصل شود.  

حناچی با اشاره به اینکه باید حس تعلق را در شهروندان تهران تقویت و مردم را از شهرنشین به شهروند تبدیل کنیم، گفت: باید تصمیم هایی که برای شهر گرفته می شود، به تصمیم های محلی و وجدان عمومی مردم نزدیک‌تر شود؛ اگر مردم بدانند درخواست هایشان در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد، به طور حتم میزان مشارکت خود را در اداره شهر ارتقا می دهند.

کد خبر 449251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha