جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به پایین‌ترین حد در یک هفته اخیر سقوط کرد، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.

طلا هوم پیج

به گزارش ایسنا، ارزش هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۱۶ دلار و ۱۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه به ۱۴۱۰ دلار و ۷۷ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۴۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۶ درصد افت قیمت داشته و در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی خود در سه هفته اخیر قرار دارد.

برخی از سرمایه‌گذاران در آستانه نشست بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا پرداختند. بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه خود نرخ‌های بهره را تغییر نداد اما ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک آماده کاهش نرخ‌های بهره در سپتامبر است. فعالان بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

بازار همچنین منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم امسال است تا به ارزیابی حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا بپردازد.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر که روز گذشته به آن صعود کرده بود، ایستاد. قوی‌تر شدن ارزش دلار، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، ارزش دلار را با کاهش روبرو می‌کند در حالیکه جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا از زمانی که در اوایل ماه مه به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، به دلیل دورنمای تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، نشانه‌های کندی رشد اقتصاد آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۱۲ درصد یا ۱۵۰ دلار گران شده است. به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا آماده شکستن حمایت در سطح ۱۴۱۲ دلار و سقوط به سطح ۱۳۸۶ دلار است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنجشنبه ۰.۳۶ درصد کاهش یافت و به ۸۱۹.۳۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و به ۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۶۷ دلار و ۵۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۲۹ دلار و ۲۷ سنت رسید.

کد خبر 449241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha