پکن-ایرنا: یک مقام ارشد وزارت تجارت کره جنوبی در نشست سازمان تجارت جهانی بشدت از محدودیت صادراتی اقلام فنی پیشرفته ژاپن به این کشور انتقاد کرد و توکیو را آماج حملات شدید اللحنی قرار داد.

کره جنوبی در سازمان تجارت جهانی ژاپن را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، «کیم سونگ هو» معاون وزیر تجارت کره جنوبی روز پنجشنبه در نشست این سازمان در ژنو تاکید کرد که ژاپن در یک اقدام تلافی جویانه سیاسی و دیپلماتیک دست به چنین کاری زده است.

او با اشاره به ممنوعیت‌های صادراتی اقلام پیشرفته الکتریکی و مخابراتی و الکترونیکی به کره جنوبی افزود: ژاپن در واقع با این تلافی جویی دیپلماتیک تمامی ضوابط سازمان را نقض کرده است.

وی افزود ما خواستار آن شده‌ایم که با ژاپن درباره این مساله به طور شفاف وارد مذاکره شویم و موضوع را مورد رایزنی قرار دهیم اما توکیو امتناع کرده است.

این مقام کره ای گفت خودداری ژاپن از انجام مذاکرات نشان می‌دهد این کشور جسارت آن را ندارد درباره اقدامی که صورت داده است، گفت و گو کند توکیو بهتر است به این مساله و این ممنوعیت خاتمه دهد.

کیم تصریح کرد دادگاهی در کره جنوبی درباره اقدامات ضد انسانی ژاپنی‌ها در دوران استعمار رأی داده است اما توکیو دست به یک تلافی جویی سیاسی زده است و ظاهراً گوش شنوا و چشم بینایی برای حقایق ندارد.

پس از آنکه ژاپن دست به چنین اقدامی زد و صادرات اقلام فنی پیشرفته به کره جنوبی را متوقف کرد، روابط دو کشور بشدت تیره شده است و بسیاری از مردم در کره جنوبی خرید کالاهای ژاپنی را تحریم کرده‌اند.

ژاپن هم با رد اظهارات مقام کره‌ای در نشست سازمان تجارت جهانی تاکید کرد که این موضوع ربطی به مساله رأی دادگاه ندارد و مقوله‌ای سیاسی نیست و ممنوعیت ها به لحاظ امنیتی اعمال شده است و برای همین موضوع در صلاحیت رسیدگی سازمان نیست.

کد خبر 449211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha