چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دویچه بانک آلمان اعلام کرد، در دومین سه‌ماهه سال جاری به شدت ضرر کرده است. این بانک آلمانی علت این زیان کلان را تغییر ساختار خود خوانده است. قرار است تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸هزار نفر اخراج شوند.

دويچه بانك آلمان

به گزارش دویچه وله، تغییر ساختار اساسی دویچه بانک آلمان که با اخراج ۱۸هزار کارمند همراه خواهد شد در دومین سه‌ماه سال جاری بانک را با ضرری بزرگ مواجه ساخته است.

به گزارش وبسایت ولت، شرکت سهامی عام دویچه بانک چهارشنبه دوم مرداد (۲۴ ژوئیه) در فرانکفورت اعلام کرد، بعد از سود ۴۰۱ میلیون یورویی در سال گذشته ضرر این بانک در دومین سه‌ماهه سال جاری بالغ بر سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون یورو بوده است.

دویچه بانک در اوایل ژوئیه با معرفی طرح‌های خود اعلام کرد، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو ضرر کرده است. با این همه این بانک حالا با در نظر گرفتن بخش بزرگی از زیان ناشی از تغییر ساختار خود اعلام می‌کند، در سه‌ماهه دوم امسال سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو زیان متحمل شده است.

کریستیان سوینگ، رئیس هیئت مدیره دویچه بانک می‌گوید: «بخش عظیمی از هزینه‌های تغییر ساختار را ما در دومین سه‌ماهه امسال متحمل شده‌ایم. »

او می‌افزاید: «اگر ضررهای ناشی از تغییر ساختار نبود دویچه بانک به جای ضرر سود می‌کرد. »

کریستیان سوینگ می‌خواهد، با تغییرات اساسی جدید به بحران دائمی این بانک خاتمه ببخشد. قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸ هزار کارمند تمام‌وقت "دویچه بانک" اخراج شده و شمار کارمندان تمام‌وقت این بانک در سراسر جهان به ۷۴ هزار نفر برسد.

شرکت تأمین سرمایه (بانک سرمایه‌گذاری) دویچه‌ بانک که باعث شد این مؤسسه مالی میلیاردها یورو جریمه شود به شدت ضرر کرده است. "دویچه بانک" می‌خواهد، هزینه‌های تغییر ساختار که حدودا  بالغ بر هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو می‌شود را به تنهایی تأمین کند. بخش کلانی از این لطمه مالی را بانک در سال جاری متحمل می‌شود.

همین موجب شده که دویچه بانک امسال - بعد از سه سال ضرردهی مداوم و سوددهی اندک در سال ۲۰۱۸ - در معرض زیان شدید قرار بگیرد.

کد خبر 449133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha