همشهری آنلاین: یک مرد ۴۳ ساله اهل جاوه شرقی قصد دارد ۸۰۰ کیلومتر فاصله میان روستای خود و پایتخت اندونزی را عقب‌عقب گام بردارد و توجه مردم را به اهمیت جنگل‌ها جلب کند.

پياده روي برعكس مدي باستوني در اندونزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مدی باستونی پنجشنبه گذشته از روستای دونو در جاوه شرقی بیرون آمد و امیدوار است پس از پشت سر گذاشتن ۸۰۰ کیلومتر روز ۱۷ اوت همزمان با روز ملی استقلال اندونزی به جاکارتا برسد. او که در همین یک هفته هزاران قدم به عقب برداشته، می‌خواهد با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی دیدار کند و بذری که به شکل نمادین از او می‌گیرد، در دامنه‌های کوهستان ویلیس در زمین بکارد.

باستونی که پدر چهار فرزند است، یک آینه مقابل چشمان خود قرار داده تا بتواند پشت سرش را راحت ببیند و بدون مشکل برعکس گام بردارد. برنامه او ۳۰ کیلومتر راه رفتن در روز است و شب‌ها در مسجد، ایستگاه پلیس یا مناطق امن کنار جاده استراحت می‌کند و می‌خوابد. هدف مدی از پای گذاشتن در این مسیر طولانی و دشوار، جلب توجه عموم مردم به لزوم حفاظت از جنگل‌های اطراف رشته‌کوه‌های آتشفشانی در جاوه شرقی است.

این روستایی ۴۳ ساله به پرسش خبرنگاران درباره دلیل عقب رفتن سوی جاکارتا پاسخی فلسفی داد و گفت: «در آستانه هفتاد و چهارمین سالگرد استقلال اندونزی، می‌خواهم مردم سرزمینم نگاهی به گذشته بیندازند و با دیدن تاریخ این سرزمین، یاد خدمت‌هایی بیفتند که قهرمانان برای آنها جنگیده‌اند.» روی کوله‌پشتی مدی پرچم سرخ و سفید اندونزی با شعار «با احترام به سرزمین مادری» به چشم می‌خورد.

کد خبر 449104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha