همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد دیابت نوع2 ریسک نارسایی قلبی در زنان را در مقایسه با مردان 9 درصد بیشتر می‌کند.

خطر نارسايي قلبي در زنان ديابتي بيش از مردان است

به گزارش خبرنگار مهر، درحالیکه پزشکان می‌دانند دیابت موجب افزایش ریسک نارسایی قلبی می‌شود اما مطالعه جهانی بر روی ۱۲ میلیون نفر نشان داد که این ریسک برای زنان بیش از مردان است.

طبق اعلام بنیاد بین‌المللی دیابت، در حال حاضر ۴۱۵ میلون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند که حدود ۱۹۹ میلیون از آنها زنان هستند.

طبق اعلام محققان، دیابت نوع۱ با افزایش ۴۷ درصدی خطر بیشتر ابتلاء به نارسایی قلبی در زنان نسبت به مردان مرتبط است، درحالیکه دیابت نوع۲ با ۹ درصد خطر بیشتر نارسایی قلبی در زنان نسبت به مردان مرتبط است.

«سان پیترز»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «دلایل زیادی در مورد ریسک بالاتر نارسایی قلبی در زنان در مقایسه با مردان وجود دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «زنان در مقایسه با مردان دو سال طولانی‌تر مبتلا به علائم پیش دیابت می‌شوند و افزایش این طول مدت، ممکن است با خطر بیشتر ابتلاء به نارسایی قلبی مرتبط باشد.»

طبق اعلام بنیاد بین المللی دیابت، تا سال ۲۰۴۰، حدود ۳۱۳ میلیون زن در جهان مبتلا به دیابت خواهند شد. دیابت نهمین علت مرگ در زنان است.

کد خبر 449093
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha