نسیم زمانی-  اصفهان- خبرنگار: اصفهان ازجمله کلان‌شهرهایی است که در آن روند توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سرعت و موفقیت طی شد. در برهه‌ای طولانی از زمان، این شهر دارای نظام تجاری سنتی و بازارهای سرپوشیده قدیمی بود.

مسعود صرامی

با گذر از مرحله فروشگاه‌های سنتی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌تدریج فضای اقتصادی این شهر، با تحولاتی جدی روبه‌رو شد تا جایی که هم‌اکنون مجموعه‌های تجاری توانسته‌اند از میان بازارهای سنتی قدیم و فروشگاه‌های مدرن امروزی سربلند کنند و به عنوان نمادی از یک مجموعه اقتصادی موفق خود را نشان دهند.  اما موضوعی که در رابطه با این مجموعه‌ها  مطرح است،  این است ‌که در شرایط گرانی ارز آیا وضعیت آنها مانند گذشته است؟ آیا برندهای فراوانی که در این مجموعه ها مشغول به فعالیت بودند و گه‌گاه با ارائه تخفیف‌ها مشتریان بسیار زیادی را به خود جلب می‌کردند هم‌اکنون نیز با همان روال سابق در حال فعالیتند؟ و سؤالات و ابهامات دیگری که در ارتباط با فعالیت این قبیل مجموعه‌ها مطرح است. دراین باره، «مسعود صرامی»، مدیر  یکی از مجموعه های تجاری  اصفهان پاسخ می‌دهد.

  • شرایط کنونی مجموعه های تجاری چگونه است؟

مجتمع تجاری که من مسئول آن هستم همچون گذشته فعالیت می‌کند. حتی در زمان ازدحام مردم برای خرید پوشک و لوازمی که کمبود آن احساس می‌شد، توزیع آن کالاها را چند برابر کردیم تا مردم به این باور برسند که کمبود کالایی وجود ندارد و کمتر خرید و انبار کنند.

  • تاثیر نرخ ارز برفروش کالاها تا چه میزان بوده است؟

هرچند فروش نسبت به قبل به دلیل فشار اقتصادی که بر مردم تحمیل‌شده با کاهش مواجه بوده، ولی باز هم مجتمع ما تنها مرکز تجاری در استان است که خریداران خود را حفظ کرده است. ضمن آن‌که گرانی ارز بر فعالیت‌های ساخت‌وساز مجموعه‌های تحت مدیریت ما نیز تأثیر زمانی گذاشته چون اگر پول هم که باشد امکان خرید خیلی از کالاهای خارجی همانند آسانسور و پله‌برقی وجود ندارد.

  • آیا این احتمال وجود دارد که شرایط اقتصادی باعث متوقف شدن فعالیت مجتمع شما شود؟

مجموعه ما تنها یک مجموعه تجاری نیست که متوقف شود، چراکه بخش اعظم آن فرهنگی و هنری است که هر روز گسترش می‌یابد، برای مثال سینماها، تئاتر، کتاب‌فروشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره، به جمع خدمات مجموعه اضافه ‌شده‌اند و تردد در این  مجموعه به‌این‌ علت هرگز کاهش پیدا نخواهد کرد. فعالیت این مجموعه بیشتر تفریحی است.

کد خبر 449071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha