مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

وحید الوندی-‌روزنامه‌نگار: وقتی برای اولین بار ز نامگذاری و برگزاری آیینی به نام «روزتویسرکان» سخن گفته شد، تصورات ذهنی مردم و افکار عمومی به این سمت سوق پیدا کرد که قرار است در روز تویسرکان شاهد برگزاری یک آیین باشکوه، اثرگذار و حتی ملی و برخورداراز بخش‌های متنوع جنبی به منظور معرفی‌توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف باشیم.

وحید الوندی-‌ روزنامه‌نگار

پس از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، روز شهادت ۳۸ شهید افتخارآفرین شهرستان تویسرکان در پنجم مرداد سال ۶۷ در عملیات غرورآفرین مرصاد و روز برگزاری اولین آیین نماز جمعه تویسرکان در ۱۵۰ سال قبل، پنجم مردادماه به عنوان روز تویسرکان معرفی شد. مسئولان شهرستان تویسرکان در سطوح مختلف از طرح و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، فعالیت‌های بسترساز در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و مانند این در روز تویسرکان خبر دادند و به مردم نوید دادند که این روز زمینه‌ساز معرفی بیش از پیش تویسرکان ــ بهشت غرب ایران ــ می‌شود.  

اکنون پس از گذشت ۶ سال از برگزاری اولین آیین روز تویسرکان گرچه شاهد حضور چهره‌های اثرگذار ملی در این روز در تویسرکان بودیم و همین حضور هم فوایدی برای تویسرکان و تویسرکانی‌ها داشته است، اما باید منصفانه و واقع‌بینانه بپذیریم که روز تویسرکان در سال‌های اخیر آن‌گونه که تصور می‌شد، انتظارات را برآورده نکرده و نتوانسته است اهداف غایی خود را محقق کند.

در سال‌های اخیر شاهد یک برنامه‌ریزی منسجم، دقیق و هدفمند براساس یک چشم‌انداز مشخص برای برگزاری آیین روز تویسرکان نبوده‌ایم و این آیین نتوانسته است تویسرکان را در مقیاس بین‌المللی و حتی ملی به دیگران معرفی کند. بجا و زیبنده است که مسئولان شهرستان تویسرکان در رده‌های مختلف مدیریتی، عملکرد و کارنامه خود را در این زمینه در سال‌های اخیر بررسی کنند و به مردم گزارش بدهند که دقیقاً چه کرده‌اند؟ آیا از ایده‌ها، طرح‌های مبتکرانه و خلاقانه جوانان و نخبگان تویسرکان در برگزاری هرچه اثرگذارتر روز تویسرکان استفاده شده است؟ آیا روز تویسرکان آنقدر اثربخش بوده است که زمینه میل و رغبت برای حضور سرمایه‌گذاران بخش تولید و صنعت با هدف بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش فرصت‌های شغلی در شهرستان تویسرکان را فراهم کند؟

اکنون در آستانه روز تویسرکان نه از شور و اشتیاق فزاینده و نه از اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های خاص این روز خبری هست، نه از اظهارنظرهای شفاف و امیدبخش و پررنگ مسئولان در این زمینه چیزی دیده و شنیده می‌شود و نه با نزدیک شدن به این روز در میان مردم شور و نشاطی به چشم می‌خورد. امیدواریم امسال همانند سال‌های گذشته روز تویسرکان منحصر به برگزاری یک مراسم سخنرانی نشود و برنامه‌های هدفمند و کارشناسانه برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 449067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha