همشهری آنلاین: اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل ده‌ها فلسطینی در روستای صورباهر واقع در جنوب شرق قدس، آن را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و پاکسازی نژادی در شهر قدس و تدوام سیاست اخراج اجباری فلسطینیان از این شهر دانست.

تخریب منازل فلسطینیان در قدس

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، "سعید ابوعلی" مشاور دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی از جوامع بین المللی خواست تا به سرعت مانع اقدامات تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی در وادی الحمض شوند.

وی تاکید کرد که این جرایم اسرائیل که ملت فلسطین و هویت و حقوق آنها را در قدس هدف قرار داده در واقع ادامه دادن به سیاست اخراج اجباری و ظالمانه فلسطینیان از این شهر و جنایت جنگی و پاکسازی نژادی آشکار و خطرناکترین وجه جنایت صهیونیست ها دردهه های گذشته در این سرزمین است.

ابوعلی با بیان اینکه ساختمان هایی که صهیونیست ها اقدام به ویران کردن آن نموده اند در منطقه الف واقع شده که دارای مجوزهای رسمی و اسناد ثبت شده است، افزود که محافل بین المللی و موسسات آن همانند شورای امنیت و دادگاه جنایی بین المللی برای مجبور کردن رژیم اشغالگر اسرائیل برای متوقف کردن این جنایت ها و بازخواست و مجازات صهیونیست ها وارد عمل شوند چرا که مسامحه این محافل در برابر صهیونیست ها در ارتکاب به این جنایت ها که بر امنیت و ثبات در منطقه نیز تاثیر خواهد گذاشت، آنها را پر جرات تر می کند.

وی تاکید کرد که محافل بین المللی باید به مسئولیت خود برای توقف فوری تجاوزات اسرائیل در حق ملت فلسطین و شهر قدس که بدون شک جنایت جنگی و جنایت ضد بشریت است، عمل کنند.

تخریب منازل فلسطینی ها دیروز (دوشنبه) در صورباهر به دستور دادگاه رژیم صهیونیستی و توسط نیروهای ارتش این رژیم انجام شد. رژیم صهیونیستی به بهانه نزدیکی ساختمان های مسکونی فلسطینی ها به دیوار "آپارتاید" و آنچه آنان مسائل امنیتی عنوان می کنند، منازل آنها را تخریب کرد. در حالی که ساختمان ها در محدوده تحت حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس بوده است.

چند تن از مقامات سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه ای رسمی تخریب منازل فلسطینی ها در روستای صورباهر واقع در نزدیکی منطقه وادی الحمض را محکوم کردند.

به نقل از تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص،   این بیانیه توسط "جیمی مک گولدریک" هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل، "گوئین لوییس" مدیر امور آژانس اونروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) و جیمز هینان رییس دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین اشغالی فلسطین منتشر شد.

آنان در این بیانیه خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند: سیاست اسرائیل در تخریب منازل فلسطینی ها برخلاف قوانین بشردوستانه بین المللی است.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای در واکنش به این اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: فرانسه تخریب چندین ساختمان در منطقه وادی الحمض در جنوب شرقی قدس توسط ارتش اسرائیل را محکوم می کند.

مقامات فلسطینی و وزارت امور خارجه اردن نیز تخریب منازل فلسطینی ها را محکوم کرده اند.  

حکومت خودگردان فلسطین این اقدام رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی علیه مردم فلسطین خواند.

رژیم  صهیونیستی در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اقدامات خود علیه شهر قدس را افزایش داده است. دولت آمریکا در ۶ دسامبر ۲۰۱۷، به‌طور رسمی به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ایالات متحده را اعلام کرد و به دنبال آن در ۱۴ می ۲۰۱۸ طی مراسمی سفارت خود را از تل آویو به این شهر منتقل کرد اقدامی که کاملا یک جانبه و مخالف همه قوانین بین المللی درباره این شهر و رژیم حقوقی آن و مذاکرات صلح اعراب برای تشکیل کشورمستقل فلسطینی در قدس شرقی است.

اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس تنها به دیوارکشی ها  نژادپرستانه محدود نیست بلکه این رژیم برای یهودی سازی قدس اقدام به حفر تونل ها در بخش زیرین مسجدالاقصی، تخریب آثار و بخش های اسلامی کرده و یورش سازمان یافته و تحت حمایت صهیونیست به مسجدالاقصی برای برگزاری مناسک تلمودی که اقدامی در جهت تغییر هویت آن بوده، ممانعت از پخش اذان، برنامه ریزی برای نصب گیت و دوربین های امنیتی، اقدامات روزانه تجاوزکارانه صهیونیست ها است.

کد خبر 449043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha