چهارشنبه نهم مرداد، نسخه‌ی ترمیم‌شده‌ی انیمیشن‌های «علی‌اکبر صادقی» در نخستین دوره‌ی باشگاه فیلم هنر و تجربه به‌صورت رایگان به‌نمایش در می‌آید.

سفر به دنياي نقاشي‌ها

گفتنی است در نخستین هفته از نمایش فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گروه هنر و تجربه، شش انیمیشن‌ کوتاه هفت‌شهر (۱۳۵۰)، گلباران و من آنم که... (۱۳۵۱)، مُلک خورشید (۱۳۵۲)، رخ (۱۳۵۳) و زال و سیمرغ (۱۳۵۶) به‌روی پرده خواهند رفت. اگر در تهران، شیراز یا اصفهان زندگی می‌کنید می‌توانید این انیمیشن‌ها را ساعت۲۰ در تهران، در پردیس سینمایی چارسو و در شیراز، درپردیس سینمایی شهر آفتاب و ساعت ۱۹  در اصفهان، در مجتمع سیتیسنتر تماشا کنید.

رخ

علی‌اکبر صادقی، سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. او پس از پایان تحصیل در دانشکده‌ی هنرهای زیبا، فعالیت هنری‌اش را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ساخت «هفت شهر» در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در طول این سال‌ها علاوه بر چند انیمیشن،تصویرگری‌ها و آثار جحمی بسیاری خلق کرده است.

گروه سینمایی هنر و تجربه با هم‌کاری فیلم‌خانه‌ی ملی ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فرصت را ایجاد کرده که بتوانیم این آثار شاخص و تماشایی را به‌صورت مرمت‌شده و با کیفیتی بهتر تماشا کنیم.

هفت شهر

نمایش رایگان فیلم‌های مرمت‌شده‌ی «امیر نادری»

  • با نادری در گرمای جنوب
ساز دهنی

نسخه‌ی ترمیم‌شده‌ی فیلم مشهور و تماشایی دونده (۱۳۶۴) ساخته‌ی «امیر نادری»، چهارشنبه شانزدهم مرداد ساعت ۲۰ در پردیس سینمایی چارسو (تهران) و پردیس سینمایی شهر آفتاب (شیراز) و ساعت ۱۹ در مجتمع سیتیسنتر (اصفهان) بهروی پرده میرود. همچنین فیلمهای سازدهنی (۱۳۵۲) و انتظار (۱۳۵۳)، دو اثر دیگر از این فیلمساز، در روز چهارشنبه بیست و سوم مرداد، پشتِ سر هم در یک سانس اکران خواهند شد.

انتظار

امیر نادری، هفتم خرداد سال ۱۳۲۴ در آبادان متولد شده است. او از کارگردان‌های مشهور و تأثیرگذار در سینمای موج نوی ایران به‌شمار می‌آید که از سال ۱۳۶۹ از ایران مهاجرت کرده، اما هم‌چنان بوی آبادان را فراموش نکرده است. او در کودکی و نوجوانی در سالن سینما کار می‌کرد و با دیدن فیلم‌ها به‌صورت تجربی وارد عرصه‌ی سینما شد. سازدهنی، انتظار و دونده، سه فیلمی هستند که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است و هرسه از فیلم‌های تأثیرگذار زمان خود بوده و جوایز بسیاری را از جشنواره‌های جهانی کسب کرده‌اند. تماشای دوباره‌ی حال و هوای نوجوانان بندری این سه فیلم دوست‌داشتنی نادری با کیفیتی بسیار بهتر از قبل، فرصتی است که نباید از دست داد.

دونده

کد خبر 449037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha