همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مخالفت‌ها، تنور انتخابات شورایاری‌ها را گرم‌ کرده است گفت، از آنجایی که این انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود یک انتخابات بدیع و سالم است.

محسن هاشمي

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز، سه‌شنبه اول مرداد، صحن شورا گفت: در جلسه امروز  بررسی گزارش تلفیق حسابرسی مالی سال ۹۳ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اهمیت گزارش تلفیق بررسی آن طول می کشد. اکنون گزارش سال ۹۳ را بررسی می کنیم. از آنجایی که  این گزارش اولین بار در صحن  بررسی می شد و به دلیل طولانی بودن گزارش حسابرس، تصمیم بر آن شد مجددا در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای شهر با اشاره به تذکرات حسابرس که بیش از ۲۰۰ مورد بود تصریح کرد: اما آنچه توسط شورا احساس شد ۱۳۰ بند بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره قانونی بودن قرائت گزارش تلفیق گفت: آنطور که گفته شد قرائت این گزارش قانونی است و گزارشات محرمانه نیست و در پرونده همه اعضا وجود دارد.

رییس شورای شهر افزود: نظر شهرداری، حسابرس و کمیسیون مربوطه درمورد این گزارش موجود است و تنها نظر اعضا به رای گذاشته شده است.

وی با اشاره به جلسه ای که با معاون رییس جمهور داشتند گفت: بحث شوراریاری‌ها را در جلسه‌ای که با خانم جنیدی معاون رییس جمهور داشتیم طرح و سعی کردیم تعاملی بین شهرداری و سازمان بازرسی کل کشور ایجاد کنیم که من حس کردم این تعامل ایجاد شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به آمار دقیق ثبت نام کنندگان گفت: در این انتخابات ۱۲۳۱۳ نفر ثبت نام کردند که ۳۱۳ عدد یاران امام زمان است و به خاطر همین موضوع هم که شده انتخابات برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات در۱۷۰۴ حوزه و ۳۵۲ محله برگزار می‌شود و یک حوزه برای اقلیت‌های مذهبی نیز در نظر گرفته شده است.

هاشمی گفت: با وضعیت موجود و همکاری پلیس، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و فرمانداری با شهرداری این انتخابات به راحتی انجام می‌شود.

رییس شورای شهر خاطرنشان کرد: از آنجایی که انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود یک انتخابات بدیع و سالم است.

هاشمی درباره تذکری که در ابتدای صحن به شرکت مترو تهران داد نیز گفت: تذکر بنده به اعتراض اخیر در تعدیل و جابجایی نیروها و نوع رفتار مدیریتی در شرکت متروی تهران بود. عده‌ای از کارکنان همانطور که در فیلم‌های منتشره موجود است اعتراض کردند و به این دلیل که قبلا مدیرعامل مترو بودم و الان رییس شورا هستم من را خطاب قرار می‌دهند.

در بخش بهره برداری کندی وجود دارد. توسعه مترو نیز مناسب نیست، اکنون حداقل ۴ دستگاه تی بی ام داریم که می‌تواند فعال باشد و نیست. موارد زیادی است که به آنها رسیدگی نشده و مردم وقتی احساس کنند توسعه مترو کند شده، این اتفاق می‌افتد. باید از دولت و هرنهادی که می‌شود کمک گرفت تا توسعه در مترو ایجاد شود.

وی همچنین درخصوص حکم تعزیرات درباره برنج شهروند گفت: تعزیرات عامل توزیع را که مالک برنج بوده مبلغ ۱۷ میلیارد جریمه کرد.

رییس شورای شهر در انتها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سردبودن انتخابات برای نظام هزینه‌زا است اظهار داشت: این مخالفت‌هایی که به برگزاری انتخابات وارد شد، تنور انتخابات شورایاری‌ها را گرم کرد.

کد خبر 448984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha