سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع آگاه از دیدار نماینده رهبر کاتولیک‌های جهان با رئیس‌ جمهور سوریه و تقدیم پیام مکتوب پاپ فرانسیس به بشار اسد خبر دادند.

اسد و نماينده پاپ

به گزارش ایسنا به نقل از النشره لبنان، واتیکان اعلام کرد که کاردینال پیتر ترکسون، نماینده پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دوشنبه ۳۱ تیر با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، نماینده پاپ در جریان این دیدار پیام رهبر کاتولیک‌های جهان را تقدیم بشار اسد کرد.

پاپ در این پیام  نسبت به اوضاع انسانی سوریه و به ویژه ادلب ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به بحران انسانی در ادلب، حفاظت از غیرنظامیان و اتخاذ اقداماتی برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شده‌است.

پاپ فرانسیس همچنین بر موضع حمایتی خود بر بازگشت ثبات به سوریه و توقف درد و رنج ملت سوریه به دلیل جنگ و پیامدهای آن تأکید کرده است.

دو طرف همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه، تلاش‌های سیاسی و چگونگی حمایت از آنها رایزنی کردند.

بشار اسد در جریان این دیدار به جنایات و تجاوزهای تروریست‌ها علیه غیرنظامیان به ویژه در ادلب و حمایت مداوم برخی کشورهای منطقه و غرب اشاره کرد.

او تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای کمک به ملت سوریه تحت فشار قرار دادن کشورهایی است که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ و اعمال تحریم‌ علیه ملت سوریه هستند، تا به دنبال این فشارها تغییر رویه داده و به جای این اقدامات به سمت تحکیم صلح و ثبات حرکت کنند.

کد خبر 448930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha