همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در اختتامیه جشنواره فیلم شهر بر ضرورت تلاش برای ارتقای ذوق زیبایی‌شناسانی شهروندان و وظیفه شهرداری دراین‌خصوص تأکید کرد.

حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران عصر دوشنبه ۳۱ امرداد برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره فیلم شهر به تالار وحدت رفت تا به همراه چند تن از سفرای کشورهای خارجی، سینماگران، هنرمندان و مدیران از برگزیدگان این جشنواره تقدیر کند.

او در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به هنرمندان با بیان این‌که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. گفت: بزرگداشت افرادی که در فضای هنری و سینمای ایران زحمت کشیده‌اند، کمترین کاری است که مدیران ارشد می‌توانند انجام دهند.  

حناچی ادامه داد: جشنواره فیلم شهر، همان‌طور که از اسمش پیداست، منتسب به یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای زندگی بشری یعنی تمدن با ریشه لغوی مُدُن یا همان شهر است. شاید بتوان شهر را بزرگ‌ترین تحولی دانست که توسط بشر پدید آمده است.  

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این جشنواره ها موضوعاتی دیده می‌شوند که به طور طبیعی به‌نظر نمی‌آیند و از چشم شهروندان به دور می‌مانند. این جشنواره‌ها در تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری تاثیر بسیار دارند و اگر این قبیل جشنواره‌ها نباشند، انگیزه‌های تولید نیز کاهش می‌یابند. این موضوع مختص سینما نیست؛ هنرهای تجسمی نیز تا وقتی به عرصه جشنواره‌ها راه پیدا نکرد، تولیدات کمتری داشت.  

او یکی دیگر از تاثیرات این دست جشنواره‌ها را تشویق قریحه و ذوق زیبایی‌شناسانه شهروندان دانست و تصریح کرد: تقویت قریحه و ذوق زیبایی‌شناسانه چیزی است که به‌شدت نیازمند آن هستیم و کمتر هم به آن توجه می‌شود؛ این‌که بتوانیم آستانه زیبایی‌شناسی مردم را بالا ببریم و آن‌ها را متقاضی زیبایی‌های بیشتر کنیم. شاید این امر یکی از وظایف ما مدیران شهری نیز باشد که آن را تعقیب خواهیم کرد.

شهردار تهران در ادامه توجه به ارزش‌ها و زیبایی‌هایی موجود در جامعه و نمایش قبح و زشتی‌ها به موثرترین شکل ممکن را از دیگر توانایی‌ها و امکانات سینما و فیلم دانست و گفت: هیچ‌وقت از یاد نمی‌برم که فیلم «درباره الی» چگونه توانست قبح دروغ را نشان دهد؛ چیزی‌که در دین و آیین ما نیز به‌شدت مذموم است در یک فیلم سینمایی به بهترین و واقعی‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شد.

او با بیان این‌که خوشحال هستم جشنواره فیلم شهر بسیاری از ارزش های نهفته تهران را به نمایش درآورده است، عنوان کرد: در سال‌های ۸۰ تا ۸۴، در وزارتخانه کتابی چاپ کردیم به نام «میدان توپخانه تهران» که وضعیت این میدان را در دوره‌های مختلف به تصویر می‌کشید. بعدها یک هنرمند مستندساز از این کتاب فیلمی ساخت و حالا امروز شهرداری تهران به دنبال توسعه عرصه پیاده در این میدان است.  

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از همه شما عزیزان دعوت می‌کنم تا به تماشای فیلم «زمستان است» بنشینید که درمورد خیابان لاله‌زار تهران است و به‌زودی به نمایش در خواهد آمد؛ این فیلم با پشتیبانی شهرداری تهران و دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی ساخته شده و به نمایش در خواهد آمد. با تماشای این فیلم بخشی از ارزش‌های این شهر تاریخی را خواهید دید که پشت دود و مه مغفول مانده است.

کد خبر 448919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha