­همشهری آنلاین: ایندیپندنت نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را بر سر جنگی طلبی‌اش در برابر مقامات مسخره می‌کند.

بولتون و ترامپ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه ­ایندیپندنت، چاپ انگلیس، نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را در برابر مقامات مسخره می کند.

به گفته برخی مقامات، دونالد ترامپ دوست دارد مشاور امنیت ملی خود را در خصوص علاقه اش به اقدام نظامی، اذیت کند.

در حالی که ایران ادعا می کند جاسوسانی را بازداشت کرده است که برای آمریکا کار می کنند و بولتون را به تلاش برای آغاز «جنگ قرن» متهم می کند، جزئیات جدیدی درباره علاقه رئیس جمهور آمریکا به اذیت کردن مشاور (امنیت ملی) خود در جمع مسئولان ارشد از جمله مقامات خارجی برملا شده است.

گفته می شود ترامپ سال گذشته در یک نشست «اتاق وضعیت» در کاخ سفید به مشاور ستیزه جوی امنیت ملی خود گفت: «خب جان، بگذار ببینم. تو می خواهی به همه آنها با سلاح اتمی حمله کنی؟»

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اکسیوس، ترامپ در نشستی در کاخ سفید با لیو وردکار نخست وزیر ایرلند به بولتون گفت: «جان، ایرلند یکی از آن کشورهایی است که می خواهی به آنها حمله کنی؟»

این گزارش به نقل از مقامات ارشد دولت بدون ذکر نامشان، مدعی شد رئیس جمهور اخیراً با تمسخر گفت: «جان (بولتون) هرگز جنگی ندیده که دوستش ندارد. » (همه جنگها را دوست دارد.) ترامپ اخیراً در برنامه «میت دِ پرس» شبکه ان بی سی (درباره بولتون) گفت: «اگر با او بود، یک دفعه به همه جهان حمله می کرد، مگر نه؟»

البته گفته می شود چنانچه منتقدان بولتون از این مسئله شکایت کنند که این مشاور امنیت ملی ممکن است آمریکا را به منازعه ای غیر ضروری بر خلاف میل ترامپ بکشد، رئیس جمهور «بسیار حساس» می شود. (به گفته برخی مقامات)، «او (ترامپ) نمی خواهد کسی فکر کند وی مهره کسی است.»

(برخی) منابع گفتند ترامپ دوست دارد بولتون را در گروه خود نگه دارد چون شهرت تهاجمی بولتون این فرصت را به رئیس جمهور می دهد که نقش «پلیس خوب» را در برابر نقش «پلیس بد» مشاورش بازی کند.

یک مقام گفت: «او (ترامپ) فکر می کند جنگ طلبی بولتون و علاقه اش به کشتن مردم، هنگامی که وی با مقامات خارجی دیدار می کند یک برگ برنده است. بولتون می تواند پلیس بد باشد و ترامپ پلیس خوب. ترامپ عمیقاً به این مسئله معتقد است.»

کد خبر 448903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha