دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

پوپک قاسمی-  اردبیل- خبرنگار: استاندار اردبیل طرح‌های حوزه راه و آب را در اولویت‌ برنامه‌های توسعه‌ای استان دانست.

اکبر بهنامجو،   استاندار اردبیل

«اکبر بهنامجو» که بعد از گذشت حدود ۲ سال در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان اردبیل حاضر شده بود، اظهار کرد: طبق برنامه، هر سال حدود ۵۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان افزوده خواهد شد که در طول ۴ سال میزان بزرگراه‌های استان را بیش از ۲ برابر خواهد کرد. وی افزود: در حالی که میزان اعتبار راه و شهرسازی در سال‌های گذشته حدود ۶۰-۷۰ کیلومتر بود، امسال به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که می‌توان به پیشرفت پروژه‌ها در سایه این افزایش اعتبار دلگرم بود. استاندار در مورد آب‌رسانی به روستاها هم اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از روستانشینان استان از نعمت اولیه آب آشامیدنی سالم محروم هستند. ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این تعداد از ساکنان روستاها از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

  • وضعیت واحدهای تولیدی استان

بهنامجو درباره فعالیت واحدهای تولیدی استان عنوان کرد: هزار و ۱۴۵ واحد تولیدی در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این میزان ۳۹۸ واحد تولید راکد و ۷۴۸ واحد با درصدهای مختلفی از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.  وی از کارخانه نئوپان خلخال به عنوان یکی از واحدهای راکد یاد کرد و گفت: با واگذاری این کارخانه هم‌اکنون با اشتغال ۱۶۰ نفر این واحد تولیدی در حال فعالیت است.

این مسئول درباره پروژه‌های سفر رئیس جمهوری به استان گفت: چندین پروژه با اعتباری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای افتتاح داریم که در سفر رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسند. پروژه‌هایی مانند لاستیک‌سازی، تولید توپ و لوازم ورزشی، کامیون‌سازی و پل معلق هیر از پروژه‌های بزرگ استان برای افتتاح در سفر رئیس جمهوری هستند.

  • حمایت از واگذاری کشت و صنعت

استاندار درباره واگذاری کشت و صنعت مغان هم عنوان کرد: پیش از واگذاری، این بنگاه کشاورزی دچار مشکل مدیریتی، مالی و آیین‌نامه‌ای بود و عملکرد مناسبی نداشت. چندین آگهی مزایده در سال‌های گذشته منتشر شد و قیمتی بالاتر از قیمت واگذاری مطرح نشد. در حال حاضر، اهلیت برنده مزایده را کاملا تایید می‌کنم، اما در مورد نحوه برگزاری مزایده و قیمت‌گذاری‌ها سازمان بازرسی یا هر نهادی می‌تواند تحقیق و تفحص کند. بهنامجو درباره برنامه اشتغال‌زایی برای ۲۰ هزار نفر در استان گفت: انتهای سال ۹۵ حدود ۶۵ هزار بیکار در استان وجود داشت.

ما محاسبه کردیم که هر سال ۶ هزار نفر با رسیدن به سن اشتغال و فارغ‌التحصیلی به این جمعیت افزوده می‌شود. ضمن این‌که حدود ۲ هزار بیکار احتمالی هم به دلیل رکود واحدهای تولیدی وجود داشت. با این آمار ما باید برای اشتغال برنامه جامعی طراحی می‌کردیم که هرچند این برنامه قبل برجام و اعمال تحریم‌ها بود، به آمار اشتغال ۱۸ هزار نفری رسیدیم. در این آمار اشتغال فصلی مانند اشتغال در پروژه راه‌آهن یا رانندگان اسنپ را نیاورده‌ایم.

کد خبر 448760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha