مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

روح‌الله کریمی-  قم - خبرنگار: مدیران شهری قم فرصت‌های متنوعی برای شنیدن و پاسخگویی به مطالبات شهروندان دارند. یکی از این فرصت‌ها، دغدغه‌هایی است که در ستون صدای همشهری روزنامه همشهری قم منتشر می‌شود.

تامین 10 مطالبه شهروندان  از سوی مديريت شهري قم

روابط عمومی شهرداری قم پاسخ این سئوالات را از مدیران شهری دریافت کرده و برای روزنامه همشهری ارسال می‌کند. در زیر به ۱۰ مطالبه شهروندان و پاسخ مدیران شهری اشاره می‌شود.

  • کوچه اختصاصی

یکی از اهالی محل: کوچه ۲۴ بلوار شهید صدوقی که نبش خیابان عطاران واقع شده با میله‌های فلزی حفاظت می‌شود. انتهای این کوچه نیز با زنجیر بسته شده تا مبادا کسی به آن محدوده نزدیک شود.

پاسخ: برابر بند ۲۸ مصوبه کمیته فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک مورخ ۲۲ خرداد ۹۸ مقرر شد سراسر کوچه به دلیل جلوگیری از مزاحمت پارک خودروها  میله فلزی نصب شود.

  • نیمکت شکسته ایستگاه اتوبوس

یک شهروند: نیمکت ایستگاه اتوبوس در پارکینگ شرقی حرم مطهر شکسته شده و شهروندان نمی‌توانند روی این نیمکت بنشینند. شهرداری لطفا رسیدگی کند.

پاسخ: نیمکت شکسته ایستگاه اتوبوس تعمیر شد. با توجه به این که نیمکت ایستگاه‌ها برای سرد و گرم نشدن در فصول سال، چوبی است در بعضی از مواقع مشاهده می‌شود این نیمکت‌ها برای آتش زدن توسط افراد ناشناس شکسته می‌شود که علاوه بر از بین بردن اموال بیت‌المال باعث ایجاد مشکلات برای شهروندان و سالمندان برای نشستن در ایستگاه می‌شود. از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این گونه موارد موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری یا شماره تماس ۳۶۶۴۲۸۰۰ واحد روابط عمومی سازمان اطلاع دهند.

  • تسریع در ساخت بوستان

یکی از اهالی پردیسان: در محدوده خیابان فقاهت فضای سبز و محیط بازی برای کودکان وجود ندارد. یک بوستان در بلوار بصیرت در حال ساخت است که نیمه کاره رها شده و کودکان در محوطه مجتمع‌ها بازی می‌کنند. شهرداری پردیسان لطفا بوستان بلوار بصیرت را زودتر تکمیل کند.

پاسخ: در سال ۹۷ افزایش بی‌رویه و غیر قابل پیش بینی در قیمت‌های مصالح عمرانی و تجهیزات برقی اتفاق افتاد که موجب رکود در پروژه‌ها و ضرر و زیان شهرداری و پیمانکاران و در نهایت عدم اتمام به موقع پروژه‌ها شده است که پیمانکار پروژه بوستان محله یک نیز گرفتار این مشکلات شده و در حال انعقاد قراداد با پیمانکار جدید پروژه هستیم.

  • تردد خطرناک اتوبوس

یک شهروند: لاستیک‌های یکی از اتوبوس‌های خط فرهنگیان به شدت پاره شده و خطر ترکیدگی وجود دارد. چرا نظارت جدی بر این مسائل نمی‌شود؟

پاسخ: به اطلاع می‌رساند به محض درج خبر با توجه به امکان بروز خطرات احتمالی موضوع پیگیری شد و اتوبوس به کد داخلی ۲۴۴۹ در خط ۲ از مسیر خارج و به تعمیرگاه برای تعویض لاستیک اعزام شد. لازم به ذکر است از ابتدای امسال جاری با توجه به افزایش بیش از حد قیمت لاستیک در بازار با پیگیری‌های صورت گرفته، بیش از هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای بین ناوگان شهری توزیع شده است.

  • خاموشی آسانسور پارکینگ طبقاتی

یک شهروند: آسانسورهای پارکینگ طبقاتی زائر در برخی ساعت‌ها خاموش می‌شود و زائران و شهروندان برای انتقال از پارکینگ به سطح میدان امام خمینی(ره) با مشکلاتی مواجه هستند.

پاسخ: از کار افتادن آسانسور به دلیل خرابی قطعه و یا اورهال کردن سیستم جزء لاینفک بهره برداری از آن است. آسانسورهای مجموعه میدان امام خمینی(ره) با آن حجم تردد بالای روزانه نیز از این قضیه مستثنی نبوده که در همین راستا یک تیم تعمیر و نگهداری به صورت ۲۴ ساعته در حال نظارت بر عملکرد آسانسورها و به تبع آن اصلاح مشکلات پیش آمده است. از دیگر دلایل خاموشی آسانسورهای مجموعه میدان امام خمینی(ره)، تصمیم گیری مدیریت پارکینگ در زمان خلوتی مجموعه است که این امر در راستای مصرف بهینه از آسانسورها و بهره وری مناسب در درازمدت است.

  • غلط املایی روی اتوبوس

یک شهروند: روی یکی از اتوبوس‌های مسیر خط ۱۰۴ غلط املایی وجود دارد. اسم خیابان دورشهر را به اشتباه دوره شهر نوشته‌اند.

پاسخ: با تشکر از توجه شهروند به اطلاع می‌رساند موضوع پیگیری شده و  استیکر اتوبوس به کد داخلی ۱۴۵۳ در همان روز اصلاح شد. شهروندان گرامی می‌توانند انتقادها و پیشنهادها و طرح‌های خود را برای نصب استیکر مسیر و کد ناوگان را با شماره تماس ۳۶۶۴۲۸۰۰ واحد روابط عمومی سازمان ارائه دهند.

  • نیاز به آسفالت کوچه

یکی از اهالی شهرک فاطمیه: کوچه ۸ خیابان سروستان هنوز آسفالت نشده و تردد شهروندان در این کوچه با دشواری همراه است.

پاسخ: ابتدا باید جدول‌گذاری با مشارکت اهالی انجام شود وسپس اجرای زیرسازی تحت ردیف همیاری اهالی قابل اجراست.

  • هوای داغ در بازار شمسه

یکی از مغازه‌داران: هوای بازار شمسه بسیار گرم است. با این که هزینه راه اندازی سیستم سرمایشی را از مالکان دریافت کرده‌اند اما به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

پاسخ: مجموعه میدان بزرگ امام خمینی(ره) با مساحتی به وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع دارای ۳ طبقه پارکینگ و ۲ طبقه تجاری بوده که سیستم یکپارچه موتورخانه و تاسیسات از مشخصات شاخص آن مجموعه به حساب می آید. سیستم گرمایش و سرمایش آن مجموعه بر اساس کارکرد چیلرهای جذبی بوده که تامین گاز به عنوان سوخت مورد نیاز چیلرها از ارکان اصلی سیستم می باشد که طبیعتا در صورت قطع شدن گاز به هر دلیل سرمایش مجموعه دچار اختلال خواهد شد. به علت بدهی قبض گاز صادر شده توسط شرکت گاز استان و پرداخت نکردن آن، گاز مجموعه قطع و سیستم تهویه مطبوع طبقات تجاری خاموش شده که پس از پیگیری‌های به عمل آمده مشکل پرداخت قبض برطرف و سیستم سرمایش راه اندازی شده است.

  • چرایی تغییر نام خیابان‌ها

یکی از اهالی نیروگاه: تغییر نام خیابان‌ها در قم از سوی مردم استقبال نمی‌شود. شورای اسلامی شهر تاکنون نام بسیاری از خیابان‌ها و پل‌ها را تغییر داده ولی نامگذاری جدید در کلام مردم شنیده نمی‌شود. اخیرا هم خیابان‌های روح الله خمینی(ره) و گلستان در منطقه نیروگاه تغییر نام پیدا کردند. دلیل این کار چیست؟

پاسخ: از آن جایی که نام‌های تکراری و مشابه در معابر شهری، مشکلاتی را برای شهروندان و دستگاه‌های امدادی مانند اورژانس و آتش نشانی و سایر ارگان‌های قانونی مانند اداره پست و نیروی انتظامی وغیره ایجاد کرده و سبب اختلال  در خدمات رسانی به شهروندان می‌شود، شورای نامگذاری با توجه به درخواست برخی اهالی، موضوع اصلاح و تغییر نام‌های مشابه در معابر را در برنامه کاری خود قرار داده است و این امر به لحاظ حساسیت‌های موجود به تدریج انجام می‌شود. درمورد خیابان‌های روح‌الله خمینی(ره) و گلستان لازم به توضیح است که با توجه به قطع کردن خیابان‌های ذکر شده توسط خیابان جمهوری اسلامی و تبدیل شدن آن‌ها به دو قسمت و از طرفی برای سهولت در امر آدرس دهی قسمت شمالی که طول کمتری دارند، به نام شهدای همان محله نامگذاری شده و قسمت‌های جنوبی با طول بیشتر به نام قبلی روح‌الله خمینی(ره)  و گلستان ماندگار شده است.

کد خبر 448618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha