همشهری آنلاین: شصت‌وهفتمین نشست اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف با عنوان، استارت¬آپ‌ها؛ نظارت خوب، نظارت بد، دوشنبه۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

اندیشکده

به گزارش روابط عمومی اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف، این نشست با حضور محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران، محمد باقر اصغری، محقق ارشد سابق پارلمان و کمیسیون اروپا و استاد دانشگاه شهید بهشتی، روح‌اله هنرور، مدیرگروه نظام اداری اندیشکده حکمرانی شریف و حسین میرزاپور، معاون پژوهشکده سیاستگذاری و راهبری حوزه تخصصی حکمرانی در عصر دیجیتال برگزار می‌شود.

این نشست، در ادامه سلسله نشست‌های «حکمرانی در عمل» است که در اندیشکده حکمرانی شریف با حضور چهره‌های مختلف برگزار می‌شود و این بار با محوریت «نظارت و قانون‌گذاری بر استارت آپ‌های حمل و نقل آنلاین» برگزار می‌شود.

در این نشست تلاش شده به این مساله پرداخته شود که آیا فضای استارت آپی ایران به خصوص در حوزه تاکسی‌های آنلاین نیازمند نظارت است؟ کدام نظارت خوب است و کدام نظارت بد؟ به عبارتی حاضران در این نشست به این سوال جواب خواهند داد که کدام نظارت استارت آپ‌ها را می‌کُشد و کدام می‌تواند به بهینه‌سازی فضای رقابت کمک کند؟ همچنین در این نشست به این سوال جواب خواهیم داد که سیاستگذار زمانی که از نظارت حرف می‌زند، از چه حرف می‌زند؟

اساتید دانشگاه نیز در این نشست به این مساله می‌پردازند که نحوه نظارت و بهینه‌سازی رقابت در کسب‌وکارهای آنلاین چگونه است؟ آیا در این کشورها، نهاد و مرجعی بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نظارت می‌کند و این نظارت شامل چه مواردی می‌شود؟

 این نشست در دوشنبه ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد
مکان: خیابان آزادی، خیابان شهید حبیب‏ اللهی، خیابان قاسمی، روبروی درب شمالی دانشگاه شریف، کوچه شهید تیموری، بن بست گوهر، پژوهشکده سیاستگذاری شریف، سالن کنفرانس

کد خبر 448614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha