همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم درزمینهٔ ارتقای بهره‌وری و فناوری با جذب محققان در صنعت گفت: تصمیم داریم از دانش‌آموختگان مقاطع دکتری به شکل کارشناسان تحقیق و توسعه (R&D) استخدام به عمل‌ آوریم.

فارغ التحصيلان دانشگاه تربيت مدرس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، دکتر محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، از تدوین سامانه ورود به نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید خبر داد و در خصوص نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد این سامانه گفت: این طرح به‌تازگی در وزارت علوم و با کمک دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پی‌ریزی نمایشگاه رونق تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت و توجه این وزارتخانه به موضوع اشتغال و بیکاری گفت: تفاهم‌نامه همکاری برای تحقق نهضت ساخت داخل نیز تهیه و به امضا رسیده که برخی از برنامه‌های اجرایی آن شامل طرح حضور اعضای هیئت‌علمی در صنعت، سامان‌دهی قراردادهای ارتباط با صنعت، مهارت افزایی دانشجویان، رصد اشتغال دانش‌آموختگان و سامان‌دهی دوره‌های کارآموزی و.‌.. است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، به فرصت مطالعاتی اعضای هیئت‌علمی در جامعه و صنعت اشاره کرد و گفت: هماهنگی و توسعه دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت‌علمی در جامعه و صنعت به‌منظور هم‌راستایی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با نیازهای کشور صورت گرفته است و امتیازات آن برای اعضای هیئت‌علمی شامل حقوق و مزایا، امتیازات کار اجرایی، ترفیع و ارتقا و حمایت‌های مالی و معنوی و تسهیلات عملیاتی است.

وی در ادامه به پایش و ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: آمارها کمک می‌کنند که دانشگاه‌ها شاخص‌های جدید را مشخص و رصد کنند و الزامات انعقاد قراردادهای تحقیقاتی مؤسسات آموزشی، پژوهشی برای ساماندهی، استانداردسازی و پشتیبانی از ارتباطات بین دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

سیف در خصوص وظایف مراکز مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی اظهار داشت: خدمات جایابی، راهنمایی و مشاوره تخصصی به دانش‌آموختگان، خدمات کارآموزی، برگزاری نمایشگاه کار، امور مربوط به بیمه بیکاری، امور مربوط به لغو تعهد خدمت دانش‌آموختگان، هماهنگی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گزارش‌های تخصصی دوره‌ای مربوط به بازار کار از وظایف این مراکز به شمار می‌رود.

کد خبر 448603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha