مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

کتاب «مترجم عشق» به نویسندگی «جهانگیر معین دیوانی» با ویراستاری «مهدی شادخواست» در قطع رقعی و ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی به‌تازگی چاپ و منتشر شده است.  

مترجم عشق

به گزارش همشهری، این کتاب که عنوان فرعی «جوهره‌شناسی روح بشری» را به همراه دارد، به واکاوی ذهنی انسان‌ها و روابطشان از دید روانشناسی و علمی می‌پردازد. خواندن این کتاب برای بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی و اخلاق فردی توصیه می‌شود.  بخش کوتاهی از متن کتاب را با هم می‌خوانیم:   «گاهی وقت‌ها ما دلیل ناراحتی از والدین، دوستان و شریک زندگی خود را نمی‌دانیم. ما ناراحتیم و اگر طرف مقابل از ما بخواهد که او را ببخشیم و به زندگی با او ادامه دهیم، بلافاصله ناراحت می‌شویم و می‌گوییم: نه، تو اول مرا ببخش، در غیر این صورت من تو را نمی‌بخشم. من تصمیم قاطع خود را گرفته‌ام و نیازی به تو ندارم، تو به دنبال زندگی خودت برو.  

 بروید و آن کودکی را که در حال قیل‌ و قال است پیدا کنید. کودکی که در زمان کودکی با او دعوا کرده‌اید، در نظر بگیرید.  غرور خود را بردارید و درون زباله‌دانی بیندازید، شما هیچ نیازی به آن ندارید. خود را از شر خودبزرگ‌بینی خلاص کنید و به جای آن بخشش بخواهید. دیگران را هم ببخشید، آنگاه در زندگی شما معجزاتی رخ خواهد داد که باورکردنی نیست. اول فهرستی از تمامی اشخاصی که فکر می‌ِکنید نیاز به بخشش آنان دارید، تهیه کنید. سپس از آنان بخشش بخواهید حتی اگر فهرست به حدی باشد که وقت کافی برای طلب بخشش از همه آنان را نداشته باشید. حتما این کار را انجام دهید و با آنان تماس بگیرید، در زمان دعا و در رویاهایتان از آنان بخشش بخواهید.

سپس فهرستی از تمامی اشخاصی تهیه کنید که به شما صدمه زده‌اند و با والدین خودتان کار را شروع کنید. حالا همه کسانی که به شما بدی کرده‌اند ببخشید، با این دانش که هر بلایی که بر سر شما آورده‌اند، ربطی به شما ندارد و شما مقصر نیستید. هر شخصی رویاهایش را به طریق خویشتن می‌بیند. حرف‌ها یا اعمالی که دردآور است به سادگی عکس‌العمل‌های شیطانی موجود در ذهن آن شخصی است که شما را رنجانده.  اوست که در جهنم به سر می‌برد و در رویای این شخص، شما شخصیت دومی هستید. زمانی که به این آگاهی برسید و اعمال دیگران را به خود نگیرید، لطف، رحم و درک، شما را به سوی بخشش سوق خواهد داد. »

کد خبر 448584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha