همشهری آنلاین: درآمد گیشه سینماهای آمریکا در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۹.۴۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۵.۶ میلیارد دلار رسید.

ويل اسميت در فيلم علاءالدين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، انجمن ملی سینماداران آمریکا روز پنجشنبه آمار نیمسال اول ۲۰۱۹ را منتشر کرد که بر این اساس درآمد سینماها حدود ۱۰ درصد نسبت به رقم ۶.۲ میلیارد دلاری سال گذشته کمتر است. از نظر تعداد تماشاگران هم آمار افتی حدود ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد؛ ۶۱۳ میلیون نفر برابر ۶۶۹ میلیون نفر شش ماه اول ۲۰۱۸.

درآمد سینماهای آمریکای شمالی در حالی با کاهش مواجه شده که میانگین بهای بلیت کمی بیش از یک درصد افزایش داشته است. میانگین بهای بلیت سینما در سال گذشته ۹.۳۸ دلار بود که امسال به ۹.۲۶ دلار افت کرد. فیلم‌های روی پرده در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ در آمریکا و کانادا در مجموع ۳.۳ میلیارد دلار فروختند که بیشترین آمار در تاریخ سینمای آمریکای شمالی است. این رقم امسال با حدود چهار درصد کاهش به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.

تعداد تماشاگران سینما در سه ماه دوم امسال به مرز ۳۴۸ میلیون دلار رسید که حدود ۲.۵ درصد از آمار ۳۵۷ میلیون نفری سال گذشته کمتر است. تا پایان سه ماه اول درآمد گیشه سینمای آمریکا ۱۶ درصد و تعداد تماشاگران حدود ۱۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بود اما عملکرد بهتر سه ماه دوم باعث شد کاهش هر دو بخش (درآمد و تماشاگران) به کمتر از ۱۰ درصد برسد. تنها نکته مثبت در این میان، افزایش یک درصدی آمار تماشاگران گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ است.

سهمیه‌بندی گروه‌های سنی از گیشه ۱۰ فیلم برتر آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۱۹ نشان می‌دهد ۲۲ درصد بلیت‌ها را گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال خریده‌اند. این آمار در سال گذشته ۲۰.۶ درصد بود. ۵۸ درصد تماشاگران «انتقام‌جویان: پایان بازی» و ۶۱ درصد تماشاگران «جان ویک ۳» مردان بودند و «علاءالدین» و «داستان اسباب‌بازی ۴» به ترتیب ۵۵ درصد و ۵۱ درصد تماشاگر زن داشتند.

کد خبر 448542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha