همشهری آنلاین: کتاب «علم و تبعیض جنسیتی» نوشته اولین رید با ترجمه ایرنا محی‌الدین بناب توسط انتشارات آموت روانه بازار کتاب شده است.

علم و تبعيض جنسيتي

این کتاب که اثری با موضوع زیست‌شناسی اجتماعی و انسان‌شناسی است دربرگیرنده مجموعه مقالاتی است که نشان می‌دهد چگونه نفوذ نظرات شبه‌علمی واقعیت‌ها را تحریف، و حقایق را پنهان می‌کند.

نویسنده همچنین در این کتاب سعی کرده نشان دهد در حالی که درباره‌ی تبعیض نژادی بسیار نوشته شده است، علوم زیستی و اجتماعی علیرغم تلاش حامیان جنبش آزادی زنان، هم‌چنان در قالبی جنسیت‌گرا حرکت می‌کنند.

در این کتاب مقالاتی با سرفصل‌هایی چون نخستی‌شناسی و پیش‌داوری، زیست‌شناسی اجتماعی و شبه‌علم، پاسخی به کتاب «میمون برهنه» درباره‌ی پرخاشگری، مردان در گروه‌های زن‌ستیز، انسان‌شناسی و فمینیسم، چالش‌های مادرسالاری، درک نادرست از ساختارهای ابتدایی خویشاوندی وتکامل‌گرایی و ضد تکامل‌گرایی درج شده است.

اِوِلین ریدکتاب‌ها و مقالات متعددی درباره‌ی چگونگی آغاز ستم به زنان، و مبارزه‌ی زنان برای رهایی نوشته است. از پرمخاطب‌ترین آثار او می‌توان به انسان در عصر توحش، تکامل زن و آرایش، مد و بهره‌کشی از زنان اشاره کرد.

این کتاب را نشر آموت در ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۳۳ هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 448522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha