خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین روز پنجشنبه برای نخستین بار با همتای صهیونیست خود یسرائیل کاتز در آمریکا دیدار کرد.

ديپلماسي خليج فارس

اگرچه پیش از این نیز ملاقات‌هایی محرمانه میان سران کشورهای عربی خلیج‌فارس با مقامات رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، اما علنی بودن این دیدار تا حد زیادی توجه رسانه‌های عربی را به‌خود جلب کرد. خالد بن حمد همچنین بعد از اتمام این ملاقات که در حاشیه نشست شورای آتلانتیک در واشنگتن برگزار شده بود گفت:

در حاشیه نشست اقتصادی منامه به تیم‌های خبری اسرائیلی اجازه سفر به پایتخت بحرین برای پوشش نشست را دادیم، آنها آزادانه در شهر چرخیدند و با مردم مصاحبه کردند و فهمیدند میزان استقبال مردمی از آنها خیلی عمیق‌تر از چند معاهده رسمی صلح با مصر یا اردن است.

وزیر خارجه بحرین با اظهارنظری بی‌سابقه در میان سیاستمداران عربی نسبت به رژیم صهیونیستی به سخنان خود خاتمه داد: مردم‌ اسرائیل باید برای آینده فرزندان خود آرامش‌خاطر داشته باشند و این مسئله را باید از زبان ما بشنوند. منطقه‌ای که اسرائیلی‌ها به آن تعلق دارند خیلی فراتر از نقاطی است که اکنون در آن قرار دارند و در حقیقت شامل تمام سرزمین‌ها و کشورهای ما نیز می‌شود!

کد خبر 448471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha