مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

محمدیاسین دهقان-  یزد- خبرنگار: طرح قدم زدن هوشمند در شهر یزد با همکاری و مشارکت شهرداری و کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی‌شهر یزد در مرکز استان کلید خورده و ۲ برنامه آن نیز اجرایی شده است.

سید جمال‌الدین عزیزی

در این طرح مدیران شهرداری، مردم و کارشناسان سامانه شهربین که درگاه ارتباطی مردم و شهرداری است، با هم منطقه مشخصی از شهر را قدم می‌زنند و با پایش حضوری، ضمن شناسایی مشکلات، نحوه انعکاس این مشکلات را از سوی شهروندان به شهرداری آموزش می‌دهند. شهردار یزد درباره اجرای این طرح می‌گوید: قدم زدن در شهر در قالب طرح «شهر را هوشمند قدم بزنیم» با هدف پایش چشمی‌ در راستای تقویت نرم‌افزار شهربین و همچنین تقویت ارتباط مردم و شهرداری در شهر یزد کلید خورده است.

«سید جمال‌الدین عزیزی» می‌افزاید: با توجه به این‌که نرم‌افزار، نظرات و مشکلات مردم را جمع‌آوری و به مدیران مناطق اعلام می‌کند و سامانه اعلام نظر مردم است، شهروندان می‌توانند برای بیان مشکلات و نقطه‌نظرات خود به شهرداری نهایت بهره‌ را از این سامانه ببرند. وی ادامه می‌دهد: در این طرح مدیران شهرداری، رئیس کمیسیون شهر هوشمند، شورای شهر و گروه‌های مردمی ‌و فعالان اجتماعی و محیط ‌زیست به عنوان شهروندان متخصص در محدوده مشخصی از شهر قدم می‌زنند و مشکلات را رصد و در سامانه شهربین ثبت می‌کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

شهردار یزد اظهار می‌کند: در این طرح مشکلات با همکاری مسئولان و کارشناسان شهربین و همراهی مردم شناسایی و پایش می‌شود تا مردم بدانند چه مشکلاتی در پیرامونشان از سوی شهرداری قابل پیگیری است. وی می‌گوید: اگر مردم خودشان را از مدیریت شهری جدا کنند، برنامه‌های مدیریت شهری به دشواری پیش می‌رود. انتظار داریم که مردم در ارائه خدمات شهری و در بیان مشکلات همراه شهرداری باشند. عزیزی تاکید می‌کند: این طرح یک مانور و تمرین است که با ابتکار کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد از سوی شهرداری شروع شده و ادامه خواهد یافت. وی ادامه می‌دهد: باید توجه داشت که همراهی و حضور متخصصان از جمله فعالان اجتماعی، رسانه‌ای و محیط ‌زیست باید در جایگاه یک شهروند باشد تا طرح منحرف نشود. هدف طرح اجرایی و عملیاتی نیست بلکه مهم فرهنگسازی برای تقویت ارتباط مردم با شهرداری است.

شهردار یزد بیان می‌کند: گروه‌های مختصص می‌توانند به عنوان یک شهروند آگاه با مشارکت در این طرح به بیان مشکلات بپردازد تا مردم نیز بهتر یاد بگیرند که چگونه می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهربین ارتباط بهتری با مدیریت شهری برقرار کنند. عزیزی قول پیگیری مشکلات مردم که به سامانه شهربین اعلام می‌شود را می‌دهد و می‌افزاید: قطعا ارائه گزارش از نتیجه طرح در همراهی بیشتر مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 448464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha