اشرف شفیعی -‌ تبریز - خبرنگار: رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع از موضوعاتی است که گاه در ادارات به‌ویژه ادارات دولتی و مراکز خدمات‌رسان مورد غفلت قرار می‌گیرد.

«بهروز مهدوی» فرماندار تبریز

در همین زمینه فرمانداری تبریز اقدام به اعزام ۷ گروه بازرسی به ادارات مختلف شهرستان تبریز کرده است تا نظارت جدی بر عملکرد آنها داشته باشند. «بهروز مهدوی» فرماندار تبریز در این زمینه به چند سوال همشهری پاسخ داده است.  

  • طرح بازرسی ادارات تبریز چگونه اجرا می‌شود؟

این طرح متعلق به وزارت کشور است و در تبریز به صورت جدی‌ و با حضور ۷ تیم بازرسی به مدت یک ماه اجرا خواهد شد. در این طرح بازرسان، علاوه بر بررسی وضعیت، با شهروندان و ارباب‌رجوع‌ها گفت‌وگو و میزان رضایت آنان را بررسی می‌کنند.

  • این طرح چه مواردی را شامل می‌شود؟  

این طرح سه‌گانه شامل تکریم ارباب‌رجوع و نحوه رفتار با آنان، نحوه رعایت قانون شهروندی و رعایت قانون عفاف و حجاب در ادارات است که به صورت جداگانه بررسی می‌شود. انتظار داریم ادارات و سازمان‌ها، با توجه به تکلیف قانونی‌شان، همکاری خوبی با گروه‌های بازرسی داشته باشند تا خللی در اجرای طرح به وجود نیاید.  

  • یکی از انتقادات وارد به گروه‌های بازرسی عدم انعکاس عملکرد آنان به شهروندان است. در این زمینه چه اقدامی خواهید داشت؟

امسال نتایج بازرسی‌ها به صورت شفاف به شهروندان منعکس می‌شود تا آنها هم در جریان روند بازرسی‌ها و ادارات متخلف و مراکزی که عملکرد خوبی دارند، قرار بگیرند.

کد خبر 448461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha