همشهری آنلاین: ایلهان عمر، یکی از چهار نماینده زن دمکراتی که به تازگی هدف حملات توییتری دونالد ترامپ قرار گرفت در واکنش به اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهوری آمریکا وی را فردی فاشیست قلمداد کرد.

ایلهان عمر

ترامپ پس از حملات جنجالی اخیر به چهار نماینده ترقی خواه حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که انتقاد های زیادی را در داخل و خارج آمریکا برانگیخت باردیگر ضمن توجیه اظهارات خود و معرفی ایلهان عمر به عنوان فردی که از ایالات متحده آمریکا متنفر است از او خواسته است که به کشور زادگاهش بازگردد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین چهارشنبه در حالی که برای یک تجمع انتخاباتی در میان هواداران خود در کارولینای شمالی حاضر شده بود با انتقاد از پیشینه و اظهارات قبلی ایلهان عمر وی را به عنوان فردی «یهودی ستیز» معرفی کرد.

این سخنان در حالی ایراد شد که هواداران رئیس جمهوری آمریکا با تشویق های مکرر وی را مورد حمایت قرار می دادند و در خلال سخنان وی نیز با سر دادن شعارهایی خواستار بازگرداندن ایلهان عمر به «خانه‌اش» شدند.

رئیس جمهوری آمریکا که هنگام سر دادن این شعارها توسط هوادارن سکوت اختیار کرده و تنها نظاره گر بود روز پنجشنبه در سخنانی گفت که این نوع واکنش از سوی هوادارانش را نپسندیده و با آن موافق نیست.

خانم عمر که پیشتر به همراه سه نماینده زن رنگین پوست در مجلس نمایندگان رویکرد دونالد ترامپ را «نژادپرستانه» و ضد منافع و ارزش های ملی آمریکا توصیف کرده بود حالا در واکنش به حملات تازه رئیس جمهوری آمریکا وی را به عنوان فردی «فاشیست» معرفی کرده است.

نماینده دمکرات و مسلمان ایالت مینه سوتا در ادامه تاکید کرده است که «ترامپ و هوادارانش در تلاشند تا بر بحث های دمکراتیک و اختلاف دیدگاه‌های موجود در کشور سرپوش بگذارند.»

ایلهان عمرهمچنین یادآور شده است که دونالد ترامپ تنها نسبت به اظهارات وی خصومت ندارد بلکه تلاش دارد تا بر سر مبارزه برای رساندن کشور به جایگاه واقعی‌اش مانع تراشی کند.

رویترز

ایلهان عمر در جمع برگزار کنندگان نشستی با موضوع بهداشت و سلامت در ایالت مینه سوتا - رویترز

حملات اخیر دونالد ترامپ به نمایندگان ترقی خواه کنگره که از قضا جزو اقلیت های نژادی در آمریکا هستند با واکنش بسیار تند دمکرات ها همراه شد و انتقاد تعداد اندکی از جمهوری خواهان را نیز به همراه داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا برای محکومیت اظهارات رئیس جمهوری که آنرا «نژادپرستانه» توصیف کرده است، قطعنامه صادر کرد و کنگره نیز در تلاشی ناکام طرحی را برای استیضاح رئیس کاخ سفید به جریان انداخت.

کد خبر 448398

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha