مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۹۹ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است.

درآمد300 میلیارد دلاری صنعت فضایی

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش صنعت فضایی در اقتصاد گفت: باید قبول کنیم که امروزه صنعت فضایی در همه حوزه‌ها و حتی حوزه خدمات شهری نقش بسزایی دارد. به  عنوان مثال طبق آمار جهانی صنعت اطلاعات مکانی یکی از صنعت‌هایی است که از شبکه‌های ماهواره‌ای سرویس می‌گیرد. 

وی افزود: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۹۹ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است. 

 براری تصریح کرد: امرزوه‌ داده‌های ناوبری سنجش از راه دور و نقشه‌های GIS در حوزه حمل و نقل کشور و در حوزه ناوبری شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کند. 

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: مدیریت پسماند و کسب و کارهای مبتنی برفضا نیاز به این داده‌های ماهواره‌ای دارد. شهرداری توانسته به عنوان یک بازوی جدی به حوزه زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی کمک کند.

کد خبر 448310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha